Hingstars temprament

M

Maya_75

Vet någon var man kan hitta info om hingstars temprament? Vill veta humöret på Feliciano, Irco Mena samt Camaro M, hittar inget på resp. hemsida. Någon som har en aning? :bump:
 
Sv: Hingstars temprament

Maya_75 skrev:
Vet någon var man kan hitta info om hingstars temprament? Vill veta humöret på Feliciano, Irco Mena samt Camaro M, hittar inget på resp. hemsida. Någon som har en aning? :bump:

Åk och hälsa på dem och upplev hur de är själv.....Garanterat bästa sättet.....
mvh
Carina
 
Sv: Hingstars temprament

Det bästa sättet är att se hingsten RÄTTA temperament tycker jag är att de den i en annan miljö än den är van vid.
De flesta hingstar är ju snälla och trevliga hemma, där de vet vilka hästar som finns runt dem.
Speciellt vissa arabhingstar har jag sett blivit förvandlade till skrikande, okontrollerbara monster när de kommer bort. Innan har man läst i annonser att "vår 4-årige son leder honom till hagen i grimma".
 
Sv: Hingstars temprament

Jag kan bara säga att Feliciano är känd för sitt lugna och goda temperament, och också känd för att han ger det vidare till sina avkommor.

Ska själv använda honom i år :)
 
Sv: Hingstars temprament

Tack för tipsen. Jo, jag känner till att Irco Mena ej lever men det går fortfarande att komma över fryst sperma och därmed även möjligheter till nedärvning av hans temprament.
 
Sv: Hingstars temprament

Jag menade inte att du inte visste att han var död, utan att den som föreslog att du skulle hälsa på honom inte visste det!
 
Sv: Hingstars temprament

Görel skrev:
Jag menade inte att du inte visste att han var död, utan att den som föreslog att du skulle hälsa på honom inte visste det!

Nä för jag har noll koll på hingstar av annan ras än araber..... ;)
Men för mig är bästa sättet att hälsa på hingsten ifråga när man väljer att ev. använda.....

mvh
Carina
 
Sv: Hingstars temprament

CK skrev:
Det bästa sättet är att se hingsten RÄTTA temperament tycker jag är att de den i en annan miljö än den är van vid.
De flesta hingstar är ju snälla och trevliga hemma, där de vet vilka hästar som finns runt dem.
Speciellt vissa arabhingstar har jag sett blivit förvandlade till skrikande, okontrollerbara monster när de kommer bort. Innan har man läst i annonser att "vår 4-årige son leder honom till hagen i grimma".

Ja och jag har sett mååånga av andra raser bli helt till sig när de varit ute nån annan stans! Så det är inte enbart araber som gör så.... :crazy:
Och de flesta araber jag sett ute under mina år (annat än hemma) uppför sig i regel kanonfint! Så allt är ju relativt. ;)
mvh
Carina
 
Sv: Hingstars temprament

Jo jag vet att du håller på med araber. Själv har jag noll koll på andra raser än halvblod ;)

Hoppas att du inte tog illa upp!

Jag tycker åtminstone att man ska ha sett hingsten man använder. I dessa semintider vet jag dom som inte ens gjort det :eek: Hingsten jag ska använda har jag sett både mamman och pappan till, men jag kommer inte ihåg mamman så bra :o Det var över 20 år sedan :D
 
Sv: Hingstars temprament

Görel skrev:
Jo jag vet att du håller på med araber. Själv har jag noll koll på andra raser än halvblod ;)

Hoppas att du inte tog illa upp!

Jag tycker åtminstone att man ska ha sett hingsten man använder. I dessa semintider vet jag dom som inte ens gjort det :eek: Hingsten jag ska använda har jag sett både mamman och pappan till, men jag kommer inte ihåg mamman så bra :o Det var över 20 år sedan :D

Nejdå jag tog inte alls illa upp.... :D

Precis, man MÅSTE ha sett hingsten man ska använda är min filosofi också...Och gärna avkommor också!
Och allra helst fler generationer tillbaka också....om möjligt....

Alldeles för dyrt för att bara chansa villt....
mvh
Carina
 

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
527
Senast: WildHorse
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 096
Senast: kolblakkur
·
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp