Bukefalos 25 år!

Hingsten Duell

S

sippan

Har en häst på foder med Duell som morfar och jag undrar om det är någon som vet något om denna hingst? Gärna foto!

Tess

S

sippan

Vad gulligt av er! Jag PM:ar er båda min mailadress.
Tess

Duell är en Bjällbrunna produkt!
Han har en otroligt läcker helbror, Du, som exporterades till Australien.
Han såldes till Skansens stuteri, kul namn!
Liksom de flesta av Bjällbrunnas hingstar, ligger de inte så otroligt högt på de index man kan finna dem på.
Men det beror nog till stor del, att Bjällbrunna själva, i stort sett exporterade "allt" de hade.
Jag har sett både Duell och Du, och de var vackra pojkar.
Duells möderne är otroligt spännande, inte konstigt att den damen "spottade" ur sig så mycket bra hästar.
Det har nog legat en tråd om detta tidigare, så om du söker på Bjällbrunna, på forumet, så lär du få veta mycket mer!

Mvh

Liknande trådar

Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
655
Avel Jag sitter precis och tittar i Flyinges hingstkatalog och blev förvånad över att Total Hope står som 168 cm i mankhöjd. På bruksproven...
2
Svar
21
· Visningar
2 022
Avel Har ett fullblodssto på 166cm. Nu är jag medveten om att man aldrig kan veta vad mankhöjden kommer bli på fölet. Men skulle gärna vilja...
Svar
4
· Visningar
476
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden 33
  • Ta bort meddelandeförfrågningar utan att öppna dem?
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

• Myggbett?
  • Oseriös avel 2021

Hästrelaterat

Omröstningar