Hingsten Richelshagen

Sv: Hingsten Richelshagen

bambi82 skrev:
Klart hon var snabb när hon fick träffa en sån snygging!:angel: Tur att vi verkar ha samma smak iaf...*ler*

Jadå...han hade varit en het kandidat men han är för stor helt enkelt:crazy:
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Hmm....jahaja min lilla pompadora vill då inte komma igång i brunst hon inte!! :( Men men det blir väl när det blir.....;)
 
Sv: Hingsten Richelshagen

eileen1 skrev:
Hmm....jahaja min lilla pompadora vill då inte komma igång i brunst hon inte!! :( Men men det blir väl när det blir.....;)

Hur länge har hon stått hos hingsten nu då? Hon blir nog snart intresserad ska du se :D
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Hmmm....jaaa hon har ju bara stått där en vecka!:angel:
Det komiska i det hela är att min vet sa att hon var "tokbrunstig" Å rådde mig till å betäcka, men hon kanske inte tycker att han inte e lika snygg som jag tycker....:D
 
Sv: Hingsten Richelshagen

eileen1 skrev:
Hmmm....jaaa hon har ju bara stått där en vecka!:angel:
Det komiska i det hela är att min vet sa att hon var "tokbrunstig" Å rådde mig till å betäcka, men hon kanske inte tycker att han inte e lika snygg som jag tycker....:D

Usch...det där är ett riktigt dilemma...just att stoet inte gillar hingsten eller tvärtom...finns en tråd om just detta tidigare vet jag. Får hoppas nu att min pålla gillar den hingst vi valt ut åt henne :d
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Hejsan !
Kunde inte låta bli att svara... superläcker hingst e. Rubinstein med suverän ridbarhet och temperament !
Har lämnat mitt Oldenburgersto samt mitt AB-prem Diplomsto med gångartsdiplom till honom. Båda dräktiga på första språnget.
Hingsthållaren är mycket trevlig, lyssnar på stoägaren och sköter om stona klanderfritt.
Tack för gott utfört arbete, återkommer nästa år ! :bow:
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Ja visst e det en kanonhingst!! Och hingsthållaren också!!
Hoppas mitt sto nån gång ska bli brunstig.....vill ju ta hem henne ju!! *suck* Meeeen jag får nog vänta med det jag som det ser ut...
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Ååå äntligen har hon blivit betäckt!! :bump:
Första gången i lördags, å nu inne på tredje.... Men hur länge brukar de stå för hingsten och vad är det optimala antalet?
 
Sv: Hingsten Richelshagen

eileen1 skrev:
Ååå äntligen har hon blivit betäckt!! :bump:
Första gången i lördags, å nu inne på tredje.... Men hur länge brukar de stå för hingsten och vad är det optimala antalet?

Vad skoj :) Gläds med dig. Hon står för hingsten tills ägget har släppt och förhoppningsvis prickar de in språnget exakt. Nu är brunsterna väldigt konstiga och olika i år som du kanske läst i andra trådar här på forumet också.

Vissa ston vill typ bara en endaste gång medans andra kan vilja längre än en vecka. Så här mot slutet ( borde vara det räknat från om hon började brunsta i kanske torsdags eller fredags ) så se till att de tar varje dag så ni inte missar just den dag ägget släpper. Finns möjlighet att undersöka så är ju det bra. Då kan man ju se hur stort ägget är och om det är "släppfärdigt" så att säga.

Själva har vi fått skjuta på åkandet till hingst men då vårt sto "går som en klocka" så vet vi nu när vi ska fara eftersom hon har börjat visa brunst idag...sen räknar vi ca 2½ vecka fram och då åker vi så hon står hos hingsten när hon sätter igång brunsten.

Hoppas det går bra för dig nu för han är bra fin den hingst du valt :d
 

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 257
Senast: cili
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 878
Senast: Freazer
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: Ramona
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp