Hingsten Richelshagen

E

eileen1

Är det någon som vet något om denne snygging?????????
Tänkte betäcka mitt sto med honom ;)
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Siffror på 70-dagars test.
Richelshagen 33-01979-94. totalt 111,05 (9), dressyr 101,05 (12), hoppning. 121,09 (4). 23 hingstar deltog.
Jag hoppas att du vet att avkomman får gråa papper. Är hingsten röntgad med bra resultat ?
 
Sv: Hingsten Richelshagen

eileen1 skrev:
Är det någon som vet något om denne snygging?????????
Tänkte betäcka mitt sto med honom ;)

Jag har faktiskt haft honom som kandidat till mitt sto. Han är verkligen fin. Dock ansåg jag honom lite för stor ( mitt sto är bara 149 cm ) så jag valde halvblod istället till henne nu i år. Ska fara iväg den 11 juni :d

Men ta kontakt med ägaren, hon verkar väldigt trevlig, så får du mer information och ska du inte använda avkomman i avel så har färgen på pappren ingen som helst betydelse.
 
Sv: Hingsten Richelshagen

De har betydelse även i sporten, man bör tänka på att man utan gröna papper är uterstängd från de flesta årgångstävlingar så som breeders osv.

/C
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Har pratat med ägaren å så trevlig!!!
Han är både avels och export röntgad UA!!!:bump: :bump:
Å fölet blir tyskregistrerat med full stam
Åker nog redan i morgon till honom mitt sto....;)
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Vissa tyska förbund är godkända av ASVH, andra inte. Är det godkänt så kan du senare regga om din avkomma och få gröna papper.

Vad har du för stam på ditt sto?
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Mitt sto är från Polen med full stam så om jag vill så kan hon få gröna papper i sverige! ;)
 
Sv: Hingsten Richelshagen

*puh* ja nu är hon äntligen nere hos honom! :)
Hoppas det går bra, man blir ju lite orolig.....
Meeen Han va SNYGG å kanontrevlig!!
Man kan ju undra vad det blir för färg....hmmmm
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Allmän fråga, varför visar man inte sin hingst och löser hingstlicens om den är så bra? :confused: Så slipper "man" som stoägare ta omvägen via tyska avelsförbund för att regga avkommorna. Är det ens säkert att ex.vis Oldenburg låter regga avkommorna med gröna papper efter ston som inte är reggade i Oldenburgregistret? Var inte det på tapeten för ett tag sedan, om just Oldenburgs intresse av att regga svenska föl?
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Som jag fattade det så var det för att han nyss kommit till Sverige och han ska visas nästa år.
Och jo stona blir reggade först där+ föl.
Ska bli sto o fölvisning för oldenburgsföreningen nästa år där.
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Var där idag och kikade, en riktig snygging! Såg ditt sto oxå tror jag en skimmel va? Min tjej ska ditt på mån eller tisdag:banana:
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Hej hej jo visst var hon min......men skimmelskäck är hon, fast det är rätt så ljusa fläckar.
Ja visst är han en pudding, å vilket psyke! Vad har du för ett sto då?
 
Sv: Hingsten Richelshagen

eileen1 skrev:
Hej hej jo visst var hon min......men skimmelskäck är hon, fast det är rätt så ljusa fläckar.
Ja visst är han en pudding, å vilket psyke! Vad har du för ett sto då?

Hej ni två nu som har farit till Richelsagen ( var det rättstavat ? ) Vad har ni för ston? Berätta :bump:
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Mitt sto är som sagt skimmelskäck på 170 mkh. Hon är efter en hingst som heter Hacel som användes flitigt i 4-spannsvagnskörning. Han tävlade i många VM, och blev som bäst placerad 2:a tror jag. Han fick också bra poäng vid hingstvisning och är godkänd.
Han har dock inte använts så mycket i avel, men de få avkommer han har, har visats sig varit bra bla på hoppning och dressyr. Karlas starka sida är dressyr, eftersom hennes matte inte gillar hoppning.....:angel: Men hon älskar att hoppa och hon är bra på det.
Även Hacel hade bra hoppteknink.
Däremot hennes mamma har jag inte fått någon information om, det enda jag vet är att hon är godkänd och är fuxskäck.
 
Sv: Hingsten Richelshagen

eileen1 skrev:
Mitt sto är som sagt skimmelskäck på 170 mkh. Hon är efter en hingst som heter Hacel som användes flitigt i 4-spannsvagnskörning. Han tävlade i många VM, och blev som bäst placerad 2:a tror jag. Han fick också bra poäng vid hingstvisning och är godkänd.
Han har dock inte använts så mycket i avel, men de få avkommer han har, har visats sig varit bra bla på hoppning och dressyr. Karlas starka sida är dressyr, eftersom hennes matte inte gillar hoppning.....:angel: Men hon älskar att hoppa och hon är bra på det.
Även Hacel hade bra hoppteknink.
Däremot hennes mamma har jag inte fått någon information om, det enda jag vet är att hon är godkänd och är fuxskäck.

Okey! Sorry jag inte sett du kanske berättat tidigare vad du har för sto. Vad bra du skrev ut storleken på stoet ditt för då kan jag nog helt utesluta honom som kandidat tror jag då min lilla "ärta" bara är 149 cm. En hingst över 170 cm är liiiiiiiiiiite i största laget för henne, och då både här och där :angel:

Lycka till iallafall!!
 
Sv: Hingsten Richelshagen

En liten fullblodsdam på ca 1.60. Fux och avlad för galopp men aldrig startad, hon är mest dressyrriden men hoppar fint oxå det lilla vi vågat oss på. Har dock problem med ett framknä så det är därför jag betäcker, så att hon ska få tid på sig att läka ut ordentligt. Tyckte att han var jätteläcker och verkade ha väldigt trevligt temperament, vilket kan vara bra till min lilla tjej.
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Åkte med mitt sto igår, och idag hade hon redan börjat brunsta och blivit betäckt:rofl: så snart får jag ta hem pärlan igen!
 
Sv: Hingsten Richelshagen

bambi82 skrev:
Åkte med mitt sto igår, och idag hade hon redan börjat brunsta och blivit betäckt:rofl: så snart får jag ta hem pärlan igen!

Oj det var snabbt :p Se bara till så hon blir betäckt de sista dagarna i brunsten också, det är ju då det "sätter sig" ;)
 
Sv: Hingsten Richelshagen

Klart hon var snabb när hon fick träffa en sån snygging!:angel: Tur att vi verkar ha samma smak iaf...*ler*
 

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 016
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 836
Senast: Freazer
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
11
· Visningar
1 043
Senast: jemeni
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp