hingstförslag.. hjälp!!!

Sv: hingstförslag.. hjälp!!!

det blev Ludwigs Champion :love:, valde mellan honom och San Brasil till slut.. Hade de sagt att Luddes sperma var så där så hade jag valt San Brasil.. Ångrade mig lite när jag åkte hemåt, kanske borde ha tagit SB ändå.. :crazy: Men men - det kommer bli super med Ludde, tar SB nästa år i stället!

Seminering i morgon, hade ett ägg på 45 mm och ett på 48 mm så det är risk för tvilling som vanligt..
Får hoppas att hon tar sig på ett och att hon behåller det! Tog baktprov på henne idag, hon var inte på humör för det - blev skitgrinig och slog - fick ge henne lugnande. I morgon blir det brems vid semineringen. Fattar inte varför hon gör så?!? Det är INTE normalt.. hon är vrålbrunstig men "ställer" ej upp sig?! :confused:
 
Sv: hingstförslag.. hjälp!!!

Jag betäckte med Tornesch förra året, stoet var ett maidensto och tog sig direkt. Nu har jag en alldeles underbar 3 veckor gammal liten tjej i hagen, i eftermiddag åker dom till Flyinge för seminering med Niveau.

Såg nu att du valde LC, Lycka till !
 
Senast ändrad:
Sv: hingstförslag.. hjälp!!!

Har följt din tråd med intresse. Vad tog du? Hur har det gått?
 
Sv: hingstförslag.. hjälp!!!

valde som sagt Ludwigs Champion, ska kolla henne måndagen den 16:e juni - egentligen ska jag dit på fredag, men det är ju den 13:e då.. :grin: :angel:

baktprovet visade förresten inget alls, nu får vi se om hon blir dräktig och om hon har kvar det tiden ut isf..
ska komma in i brunst i morgon eftermiddag egentligen, så då lär jag märka om hon är dräktig eller ej.. Hon är nämligen som en klocka, var tredje onsdag på eftermiddagen kommer hon in i brunst! :D
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 434
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 025
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 390
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp