Hingsthjälp

Pegija1

Trådstartare
Hej.
Jag tänkte betäcka mitt sto igen nästa år.
Har inte haft på tre år nu och jag känenr att jag skulle vilja ha en avkomma efter henne som jag kan fortsätta på efter henne.

Hon är ett gsk tunt fullblod. Ca, 1.59 hög och hopphäst.
Vill ha en hingst som är ca; 1,65 hög och gsk grov.
Har funderat lite på Zeppelin men vet inte om han fortfarande är i avel?

Jättetacksam för lite upplysningar och hjälp!
 
sv Hingsthjälp

Vad har ditt sto för stam?

Cardento, Cagliostro & Elmshorn är väldigt fina hingstar och som har fått väldigt fina avkommer. De är ju hingstar av bra kvalite. själv tycker jag det är roligare att ha hingstar som inte Alla har, och då kan det vara bättre med Cagliostro & Elmshorn eftersom Cardento har haft så många ston de senaste åren. Hingstvalet beror också på vad du vill ha för individ och hur ditt sto är. Elmshorn brukare ge trevliga avkommer som tycker om att arbete och med fin kapacitet, men har du ett sto som är rätt tuff ska man inte ta Elmshorn eftersom han brukar få rätt tuffa avkommer och då blir de för vassa. Men vill man ha en avkomma med det där lilla extra och en riktig sport häst ska man ta Elmshorn.

En annan fin hingst är också Feliciano som får fina avkommer med trevligt temperament.
 
Sv: Hingsthjälp

Ja jag vill faktiskt inte betäcka med Cardento. Just eftersom alla har honom känns d som.
Mitt sto är:
stam.jpg
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 098
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 981
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 452
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dammigt
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vänner som avbokar och ombokar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp