Hingsttips mottages!

Sv: Hingsttips mottages!

Här hittar du en exteriörbild utan ryttare på Bocelli, klicka på hingstar http://www.gransbostuteri.com/

Här är lite bilder och filmsnuttar på min uppfödning e. Bocelli
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20060323&ctime=043847

Jag har inte hört något om hans benställning under uppväxten. Jag såg honom första gången som 2 1/2 åring hemma hos ägarna och tyckte redan då att han var jättefin, han var även då mycket cool och snäll då han visades fram för oss, ett gäng på ca 20 personer på exteriörbedömningskurs.
 
Sv: Hingsttips mottages!

Har själv ett D-day sto som ska ha föl med Sandakan vilken dag som helst så jag har inget emot den kombinationen. Tycker det är den bästa dressyrhingst som finns i Sverige och tror mycket på honom, men man får ju se nu hur han passar med våra ston. Annars tycker jag att Richfield som står på Flyinge är en fin hingst.. Eller Santino och där har du Flemmingh bakom, det är ju alltid intressant. Tyckte även att L´acteur hade utvecklats mycket och visade sig fint på deras hingstvisningar, trampade redan lite och har en mycket fin galopp. Avel är en djungel så det är bara att välja en som tilltalar en och sedan hoppas på det bästa!!
 
Sv: Hingsttips mottages!

Olympia skrev:
Har själv ett D-day sto som ska ha föl med Sandakan vilken dag som helst så jag har inget emot den kombinationen. Tycker det är den bästa dressyrhingst som finns i Sverige och tror mycket på honom, men man får ju se nu hur han passar med våra ston

Vore kul att se din fölis när den tittat ut!
På skoj skickade jag in några bilder på mitt sto till flyinges avelsråd förra året. Dom rekommenderade Akribori eller Sandakan. Jag hade redan betämmt mig då, men tycket det skulle va kul att se vad dom sa.

Avel är svårt, och ofta ett lotteri men det är väl det som gör det så roligt!

Överlag tycker jag det pratas så mkt om temperament hit o dit.
Fick en enkät i höstas från SLU där man som uppfödare bla skulle fylla i vad som man ansåg vara bra resp dåliga egenskaper gällande temp. Ska bli intressant att ta del av resultatet.
 
Sv: Hingsttips mottages!

Vilka kvaliteter har Sandakan som gör honom till den bästa dressyrhingsten i Sverige ?

Jag måste ju säga att jag blev grymt besviken på honom på bruktsprovet - han har en fin typ men det var allt jag såg.
 
Sv: Hingsttips mottages!

imelda skrev:
Vore kul att se din fölis när den tittat ut!
På skoj skickade jag in några bilder på mitt sto till flyinges avelsråd förra året. Dom rekommenderade Akribori eller Sandakan. Jag hade redan betämmt mig då, men tycket det skulle va kul att se vad dom sa.

Avel är svårt, och ofta ett lotteri men det är väl det som gör det så roligt!

Överlag tycker jag det pratas så mkt om temperament hit o dit.
Fick en enkät i höstas från SLU där man som uppfödare bla skulle fylla i vad som man ansåg vara bra resp dåliga egenskaper gällande temp. Ska bli intressant att ta del av resultatet.
Självklart ska foto ordnas. Är nu 3:e dagen över tiden och hon brukar aldrig gå över så snart, snart borde det hända.. Har fyllt juver och allt. Håller fullständigt med gällande temprament, det är olika utifrån vad hästen ska brukas till.. Tror inte att favoriten på ridskolan skulle göra sig bra i Världscupen eller tvärtom. Och det är svårt att avla på snälla valacker..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp