Hingsttips

AbCdE

Trådstartare
Klurar lite
Vill ha en FT-avkomma, har ett sto med toppstam inom hopp, men hon är väldigt liten.
Vill ha en hingst som ger stort, om det finns något stort fullblod med bra gångarter?
Andra förslag?
 
Det bästa är om du talar om stammen på stoet, då får du vettigast svar.

Det finns få godkända fullblodshingstar inom SWB och den ende som löst licens i år godkändes förra året så det är svårt att säga något om vad han lämnar.
 
Vill inte outa mig då hon är ganska unik med sin specifika stam, men internationell hoppstam, Hannoveranare och Zangersheide dominerar.

 
Det bästa är om du talar om stammen på stoet, då får du vettigast svar.

Det finns få godkända fullblodshingstar inom SWB och den ende som löst licens i år godkändes förra året så det är svårt att säga något om vad han lämnar.
Skickar pm
 
Fly Society xx (finns endast på fryst pga död) - 1,72 hög och rör(de) sig mycket trevligt för att vara ett fullblod, har sett honom live på hingstvisning i DK och blev jätteförtjust. Kan nog säga att jag inte sett något annat fbl röra sig lika bra vare sig för eller senare.

Han har dock inte lämnat så värst många bra avkommor, men gissar det kan bero på att han inte direkt fått några toppston...
 

Liknande trådar

Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: Sporthorse
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: athena
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 721
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
2 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp