Hingsttips

Tyrasvenssonyrjola

Trådstartare
Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på första semin 2022, tyvärr var hon inte längre dräktig vid 90 dagar. Mitt sto är 178cm hög och långsam men ädel och högbent, tävlat 140 med mig så kapaciteten finns. Har en fin stostam med hästar som gått 160 hoppning. Söker en mindre och kvickare hingst, alla tips uppskattas!
 

Bifogade filer

  • 9493F89C-096B-489E-96BB-252F6F5B1D87.jpeg
    9493F89C-096B-489E-96BB-252F6F5B1D87.jpeg
    52,1 KB · Visningar: 62
Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på första semin 2022, tyvärr var hon inte längre dräktig vid 90 dagar. Mitt sto är 178cm hög och långsam men ädel och högbent, tävlat 140 med mig så kapaciteten finns. Har en fin stostam med hästar som gått 160 hoppning. Söker en mindre och kvickare hingst, alla tips uppskattas!
Count on Me Z ( Comilfo Plus Z x Carthago x Beach Boy ) skulle kanske kunna vara något. Liten och kvick med kanonprestationer bak i stammen.
 
Vad är hennes starka sidor?
Väljer du att bara fokusera på hennes svaga sidor så är risken att du får en medelmåtta. Har hon scope och kapacitet, välj en hingst med det! Annars kanske du avlar bort det som gör henne till en så bra individ.
 
Tänk på att bäst före datum för avel har gått ut för ditt sto, att betäcka i år igen kan sluta som förra året.
När ett sto som inte kontinuerligt används i avel börjar åldersförändringarna i livmodern komma efter hon blivit 15 år. Åldersförändringarna gör att det blir svårare att få stoet dräktig. Blir hon dräktig ökar risken för att hon tappar den som ditt sto gjorde.
Välj en en hingst med bra dräktighet och bra villkor när det gäller betalning.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 242
Senast: cirkus
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
3 982
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 166
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 414
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp