Hingstval för 2023

3 st OPU hos Höjelse kostade 28000 kr, 3 st ICSI hos VetEmbryo kostade 30525 kr. Det blir 58525 kr. Jag har två frysta embryon så det blir 29262.50 per embryo. (jag är företagare så jag har ej betalat någon moms, den tillkommer om man är privatperson)

sperman kostade 13000 kr, men jag har kvar av strået så jag kan göra fler försök nästa år.

sen kostar det en summa varje månad att ha embryon nedfrysta, minns inte hur mycket just nu men det är ingen större summa.

uppstallning av stoet ingår ej utan det tillkommer, jag har dock ej räknat med det i ovanstående uträkning. Utan det är bara själva tillverkningen.
Tack! Det jag funderar på är om man får igen pengarna?

Jag antar att kombinationen är så intressant att du har köpare redan?
 
Tack! Det jag funderar på är om man får igen pengarna?

Jag antar att kombinationen är så intressant att du har köpare redan?
Beroende på vilka kontakter man har och vad det är för kvalitet på mödernet (läs 1.60m hoppare typ rakt av) får man säkert igen pengarna eftersom man börja spekulera i frysta embryon på auktion. I de flesta andra fall not so much.
 
Tack! Det jag funderar på är om man får igen pengarna?

Jag antar att kombinationen är så intressant att du har köpare redan?
beror helt på vad för sto man har precis som @eventingmania skriver. Jag skulle lätt få igen pengarna som jag sålde mina embryon. Har fått förfrågningar redan, men de ska ej säljas. Med stammen de har så är de lättsålda, båda är e Darco - Corlensky G (där mamman har gått 1.50 och även mormor har gått 1.50, nästa led är ELIT plus har lämnat RS Isac).
 
Vi ska troligtvis betäcka om Mamma Mu men det blir med en oprövad hingst, han är avelsvärderad redan tidigt som 3 åringen med höga poäng men sen tävlat på fram tills nu. Han ska testas nu och se så han är frisk och att simmarna är bra. Spännande kombo, Ultra tidig snabb talang på mamma mu's styrka. Tror det kan bli bra. Nej vi hade bestämt att vi inte skulle ha några fler efter årets unge 😅 Älskar att föda upp travhästar, så mycket spänning, förhoppningar och annat innan man ser dem på en bana första gången i troliga tre års åldern. Men man ska aldrig säga aldrig mamma mu var 4 år innan hon debuterade på våren. Så förhoppningsvis får vi en ny fölis 2024 🫶
 
Får diskutera lite med sambon som äger halva lusitanon som dessutom är dräktig i år och utlånad, men eventuellt betäcker vi henne till sommaren beroende på ekonomi och hur livet ser ut i övrigt. Har kikat lite på Lövstas Jabon, annars är Húron ett alternativ om jag ska gå iberiskt. Ska jag göra en crossbreeding gillar jag Secret eller ev nån av hans söner, Set the world on fire t.ex..
De andra stona betäcks inte om i år.
 
Någon som vet hur det funkar med rabatten hos Helgstrand om stoet inte blivit dräktigt - måste den användas på samma sto, och påföljande år? Jag har liksom ingen annan som ska betäckas nu, så det tar emot lite att ev. göra ännu et "ensamföl".... I övrigt känns det ju inte så sannolikt att gammelstoet tar sig, så frågan är om det ens är värt att lägga seminavgiften på ännu ett försök...
 
Någon som vet hur det funkar med rabatten hos Helgstrand om stoet inte blivit dräktigt - måste den användas på samma sto, och påföljande år? Jag har liksom ingen annan som ska betäckas nu, så det tar emot lite att ev. göra ännu et "ensamföl".... I övrigt känns det ju inte så sannolikt att gammelstoet tar sig, så frågan är om det ens är värt att lägga seminavgiften på ännu ett försök...
ta kontakt med Helgstrand och fråga :)
 
20221229_110217.jpg

Hemsidor i all ära liksom men inget slår tryckta publikationer 🤩 Bra tillskott i brevlådan idag 🤓
 
Zino till fullblodet e. Numerous xx ue.Anabaa xx.Denna har gått svåra hinderlöp utomlands. Sen Appel au Maitre xx till mitt fullblod e.Sir Percy xx :) Denna har ett väldigt högt Hcp tal :)
 
Zino till fullblodet e. Numerous xx ue.Anabaa xx.Denna har gått svåra hinderlöp utomlands. Sen Appel au Maitre xx till mitt fullblod e.Sir Percy xx :) Denna har ett väldigt högt Hcp tal :)
Trevlig stam på Appel men Zino? Vad är det? Hittar ingen match 🤔

Jag hade typ nästan glömt bort vår xx-märr men det är nog för att hon inte ska betäckas utan tävla 🤣🤣🤣🙈
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
1 984
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 939
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 582
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp