Bukefalos 28 år!

Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

athena

Trådstartare
Ja nu startar jag en tråd ändå, fast jag trodde jag skulle klara detta själv ;).

Mitt nya sto har ovanstående stam. Hon är syster till bl a Hasard (e Heartbeat, gk SWB) och Mistral (sv hoppn, exp Brasilien e Quidam de Revel).

Själv har hon inga meriter pga skada som unghäst. Hon gick treårstest med 8 8 i hoppning och kl I både hopp o gångarter.

Ca 165 cm mkh, kanske inte så högrest men ädel. Trevligt byggd tycker jag, lite bred hals. Rör sig mycket bra med stort plus för galoppen!

Ganska mycket temperament, väldigt snäll i hagen och att hantera men man märker att det finns egen vilja.

Jag tänker mig antingen att linjeavla på det som finns eller lägga på "rejält" med C-blod (lutar åt det senare alternativet). Hennes äldsta avkomma är född 2009 e Clinton I, fortf hingst och riktigt fin.

Spåna fritt! Jag har några kandidater men inget är bestämt. Brunstar nu men vi kör på nästa så jag har lite tid på mig....
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Cornet Obolensky eller någon son till honom ( t ex Conte bellini), så får du både Clinton och Heartbreaker?
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Inte samme Clinton men C iaf :). Jag har två Bravour-barn här hemma som jag är väldigt nöjd med, men det vore roligt med nåt annat. Conte är fin, kul att han finns tillgänglig i år, och Corlensky är ju också intressant.
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Äsch, tänkte inte på att det ju finns flera olika Clinton... :o
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Colman,monte,Casall son? om det finns någon på skick eller i landet.
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Monte är bara fryst på en specifik station så han går bort. Casall-söner är väl Cabachon el Casilius, finns fler?
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Jag hade nog gärna lagt typ Nintender, click an cash, Cohiba (om han nedärver sin typ), iofs ev Corlensky G el dyl på.

För att lätta upp lite. Med tanke på att syster, mamma o eg Hasard med har lite massa i sig...

Men om du är inne på Clinton I, varför inte 2:an som nu står i Sv? =)
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Fast tung är hon inte, även om typen behöver förbättras (jag är inte så kinkig med det dock, det är ändå en hopphäst ;)).

Clinton II har jag sneglat lite på, men vad har han lämnat eg? Eller är han bara i skuggan av storebror?

Nintender tycker jag är riktigt fin!
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Hur när törs man lägga Nimmerdor igen? Funderar lite på Boss VDL (Indoctro - Nimmerdor) som jag tror man ska passa på att använda när han är här.

Annars funderar jag på att dubbla Libero H och ta Turmalin... borde passa...?
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

om jag inte misstar mig så tar väl F. Kütcher in Monte, vet inte om det är fryst eller färskt sedan finns det ju en grums vet som är duktig på fryst... men det kanske är dumt att ge fler alternativ :P
 
Sv: Hingstval.... Iowa - Voltaire - Ibrahim

Monte finns bara på fryst, tror inte han löser licens utan det är Cyllene härinne som gör det. Och nja, nej inte fryst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp