Hingstval till Baloubet du Rouet-Sandro

Equilina

Trådstartare
Jag går lite i valet och kvalet att låta betäcka mitt ena sto, hon är ute på annons då jag är gravid men jag är ganska sugen på att ta föl istället för att sälja. Eftersom det börjar bli ganska sent på säsongen och jag ännu inte bestämt om jag ska så måste det vara en hingst med hög fertilitet.
Stoet är som nämnt e: Baloubet du Rouet - Sandro - Palermo - Gepard. Hon har fått ett par föl i Tyskland men det är ju lögn att få reda på något alls. Allt jag vet är att hon har en avkomma e: Stakkato som "går riktigt bra", vad det nu innebär.
Stoet är snäll men har lite nerv, var vad jag hört inte helt enkel i början av sin ridkarriär. Jag tycker hon har en väldigt bra inställning till arbete idag! Sent tagen och har bara precis debuterat 120, hoppar dock på ett mycket enkelt sätt och verkar inte ha någon begränsning vad gäller höjden, tekniken är inte perfekt, lite låst/spänd i överlinjen men det kan mycket väl vara skapat genom handbromsridning.

Mina tankar har gått till Armitage, tar gärna emot åsikter kring det och även tips på andra hingstar som kan tänkas passa!

10111E42-6E96-453B-88A7-794F84EAC972_zpsklgh6ngv.jpg

IMG_1056_zps6cvuul02.jpg

C4EE1B14-3F12-4F62-83CD-DCFEAEBFC6F4_zpsjqetikdf.jpg

E06D9A95-F7D6-40F5-9FBD-2100C3A659F5_zpsqanzu7hi.jpg
 
Jag har tillgång till den tyska databasen för avel och tävling, så skicka mig ett PM med ditt stos uppgifter så ska jag se vad jag hittar om hennes tidigare avkommor.
 
Synd att du började så sent annars hade jag sagt Cardento. Den blodskombinationen verkar vara lite av en golden cross även om det säkert kan bli ganska känsligt. Nu är han väl fullbokad för i år men det finns ju ett par söner i avel. Har träffat både Algot och Corporal och personligen är jag faktiskt mer förtjust i den första men det verkar jag vara rätt ensam om :angel:.
 
Synd att du började så sent annars hade jag sagt Cardento. Den blodskombinationen verkar vara lite av en golden cross även om det säkert kan bli ganska känsligt. Nu är han väl fullbokad för i år men det finns ju ett par söner i avel. Har träffat både Algot och Corporal och personligen är jag faktiskt mer förtjust i den första men det verkar jag vara rätt ensam om :angel:.

Fryst är inte aktuellt ändå.
 
Ser trevlig ut. Jag hade lagt en modern Casall-son med bra överlinje och lite längd i ryggen på henne. En reflektion bara; om du betäcker henne igen så tappar hon ännu fler år. Du är inte intresserad av att byta henne mot en yngre häst? :)
 
Man kan tro att jag äger hingsten men det gör jag inte. Jag blev bara så jäkla imponerad av honom på Holsteinervisningen. Titta på Crunch.
 
Ser trevlig ut. Jag hade lagt en modern Casall-son med bra överlinje och lite längd i ryggen på henne. En reflektion bara; om du betäcker henne igen så tappar hon ännu fler år. Du är inte intresserad av att byta henne mot en yngre häst? :)

Har du någon särskild son i åtanke?

Nej något byte är inte aktuellt, däremot är hon som sagt lite till salu.
 
Vad ligger det bakom och vad blev du imponerad av?

Crunch hoppar jättefint, men om man tittar på hans överlinje, och på hans pappa Clarimos överlinje, så skulle jag tycka det var lite vanskligt att lägga honom på just det här stoet - vad gör man om det kommer ut en häst som ser ut som Bonzai H? Risken finns ju, och hoppar den inte som en gud då är man ju rökt.
 

Liknande trådar

C
Avel Pga en skada ska vi nu ev betäcka vårat 6-årssto.. Första gången för både sto o ägare! :o Så nu skulle jag gärna vilja höra lite tankar...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: cool_soffi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp