Hingstval till dressyrsto

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Stenmagi

Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla trådar genom att länka till dom.

De flesta känner redan till mitt sto men för er som inte gör det så kan jag berätta lite kortfattat om henne. Hon heter Wilma och är ett 11 år gammalt halvblodssto efter D-Day - Martini - Orust. Hon är 163 cm hög och skimmel. Utbildad upp till La-nivå i dressyr och 1,20 m hoppning. Hon är även mycket hoppad i terrängen. En typisk allroundhäst som tycker om att göra lite av varje. Hon har mycket bra steg, trevligt temperament och en trevlig inställning till arbete. Jag har haft henne sedan hon var 5 år gammal. Hon fick ett föl 2008 tillsammans med Cairo. Denna avkomman finns kvar hos mig och det jag har märkt med honom är att han ärvt hennes skritt och trav samt hennes otroligt stabila temperament. Wilma var även dräktig i år men tyvärr levde inte fölet vid födseln. Hon var dräktig med Figaro R.

Jag har nu funderingar på att betäcka henne på nytt till våren och eftersom att jag valt att behålla hennes första avkomma så är tanken att nästa föl ska säljas.

Jag har funderingar på att använda mig av Saigon (om han verkar i aveln) eller Twilight. Vad tror ni om någon utav dom?

Jag söker efter en modern och sportig dressyrhingst med bra gångarter. Den viktigaste gångarten är galoppen då det är mitt stos svagaste gångart. Hingsten bör dessutom vara högställd, korrekt och ha bra front och inte vara för lång i ryggen. Hingsten ska stå i Sverige och verka genom semin.

Här hittar ni mitt stos stamtavla: http://www.blup.se/sv-SE/horses/113073-wilma-36-swb

29932600.jpg


29932603.jpg
 
Sv: Hingstval till dressyrsto

Eftersom det gäller samma sto så duger tidigare trådar utmärkt, fortsätt i valfri - där du förmodligen redan har fått många bra svar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 137
Senast: pastejja
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 271
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har inom några år tänkt att eventuellt ta föl på mitt sto. Hon är en irländsk sporthäst med fin hoppstam och väldigt trevligt...
Svar
6
· Visningar
2 431
Senast: Hippocampus
·
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 399
Senast: Stina12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp