Bukefalos 28 år!

AmandaW

Trådstartare
Funderar på att betäcka mitt sto nästa år, det är ett litet sto efter Hermes, morfar är Dammen.
Jag vill betäcka med en hopphingst som lämnar lätthanterade avkommor, då mitt sto är väldigt energisk och het, men med ett enormt hjärta, så vill jag gärna kombinera med en okomplicerad hingst. Vill jättegärna ha tips på hingstar.
 
Rent spontant och utan att kolla mer på ditt sto stam.. King Louie jag har flera mycket trevliga avkommor efter honom. Även Contant q har jag en trevlig avkomma efter.
 
På ett sto med så pass mycket dressyrblod i sig som ditt sto har ska du satsa på en hopphingst som även lämnar goda gångarter.

Hip Hop eller Fetcher N är båda söner till Feliciano, är placerade i svår hoppning, har avkommor på hög nivå inom både hoppning och dressyr, och de är kända för sitt goda temperament. Båda ger dessutom avkommor som är attraktiva på marknaden om du skulle vilja sälja.
 
Fetcher N är helt klart värd att överväga!
Jag gillar Hip Hop, men är rädd att avkomman skulle bli så väldigt liten, mitt sto är själv bara 157.

Funderar även lite på Armitage, vad tror ni om honom?
 
Fetcher N är helt klart värd att överväga!
Jag gillar Hip Hop, men är rädd att avkomman skulle bli så väldigt liten, mitt sto är själv bara 157.

Funderar även lite på Armitage, vad tror ni om honom?
Jättefin hingst men kass fertilitet. Kika på nån av hans söner, Magic park eller Armani Code?
 
Fetcher N är helt klart värd att överväga!
Jag gillar Hip Hop, men är rädd att avkomman skulle bli så väldigt liten, mitt sto är själv bara 157.

Funderar även lite på Armitage, vad tror ni om honom?

Har haft en Armitage-avkomma som jag försökt rida in i sommar och den är hyperkänslig. Kan ju komma från till viss del från mamma men ingen av halvsyskonen (e. Hip Hop bl.a.) är så extrem som denna. Den är dessutom bara 156-157 cm. Jättefin häst i övrigt men om du specifikt vill ha okomplicerad skulle jag inte rekommendera Armitage.
 
På ett sto med så pass mycket dressyrblod i sig som ditt sto har ska du satsa på en hopphingst som även lämnar goda gångarter.

Hip Hop eller Fetcher N är båda söner till Feliciano, är placerade i svår hoppning, har avkommor på hög nivå inom både hoppning och dressyr, och de är kända för sitt goda temperament. Båda ger dessutom avkommor som är attraktiva på marknaden om du skulle vilja sälja.
Fast om du har ett litet sto skulle jag inte använda Hip hop (om du inte vill ha litet)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 565
Senast: Hedinn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 566
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 780
Senast: Masse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 101
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp