Jullan30

Trådstartare
Har ett sto som vi planerar att betäcka i vår, vi är gröna när det gäller avel och det finns så många fina hingstar, så ju mer vi kollar runt ju svårare blir det. Här är en länk till vårt stos Blup http://www.blup.se/sv-SE/horses/209420-lady-bird-spider-36-swb
Hon är en häst med energi och vilja för arbete och hoppning och rolig att rida, egenskaper vi gillar.
Tanken är att vi ska behålla avkomman för tävling i främst hoppning. Så här tänker vi... Vi vill ha hög ridbarhet (viktigt) bra på att hoppa fin exteriör och en hingst med stamtavla som ändå är attraktiv för köpare om något händer så att man behöver sälja.
Dottern vill ha Diarado men jag tycker kanske att han är lite dyr och fin att lägga på henne som aldrig haft föl..(kanske inte ens tar sig) Balou du rouet har också varit uppe, själv gillar jag Armani Code. Hur bör man tänka och någon som har några bra förslag?
 
Ett kort som verkar mycket säkert för att få trevliga hästar med arbetsvilja, förmåga och bra typ-samt säljbarhet är ju Canterbury. Han är utan tvekan min favorithingst eftersom han själv är väldigt komplett och dessutom typar sina ungar nåt helt otroligt väl.

Ett budgetalternativ till Diarado är Mr Vain GJ som är e Diarado och är väldigt fint typad av sin far. Också en mycket komplett och väldigt vacker hingst. Han är dock ung och får sin första årgång i år.
 
Själv tycker jag att många Holsteinerhingstar lämnar god ridbarhet, och blir nog vad vi kommer lägga på vårt sto. Lutar åt Casallco, casall-son som är väldigt prisvärd och lämnar hög ridbarhet.

Har också kollat på Diarado men valt bort honom då vi har ett litet sto. Plus att han har dålig index på ben och gångarter förutom galopp. Såg att ert sto inte hade så bra på de egenskaperna!

CI ci senior?
Orlando?
 
Ci ci Senjor lägger fina hästar tycker jag ! Orlando finns på färskt i år då han ska stå på Tullstorp i år (men han lämnar litet)
 
Ci ci Senjor lägger fina hästar tycker jag ! Orlando finns på färskt i år då han ska stå på Tullstorp i år (men han lämnar litet)
Har också mest sett stort efter Orlando! Mest rädd för att få en 160-162 cm eftersom stort bara är 163. Om man kunde beställa mankhöjd hade 167 varit det mest ultimata:banana:
 

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 047
Avel Planerar att betäcka mitt sto till våren och kollar hingstar tills jag blir knäpp, finns ju så många fina! Mitt sto är e. contagio och...
Svar
16
· Visningar
2 421
Senast: L8P8
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 101
Senast: Jate Volim
·
Avel Vi funderar på att betäcka vårt sto till våren då vi känner att det är sista chansen med tanke på åldern och då hon inte fått föl förut...
Svar
18
· Visningar
1 721
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp