H

henry_

Vilken hingst tycker ni skulle passa till Stormproof?
Funderar på att ta föl nästa år och behöver lite tips. Hon är 157 cm hög, ganska flack trav, galopperat en del, lite svårt och få det hålla ihop i kurvorna, tävlade som 2-åring och var mkt lovande men sedan "hände" nått. Gått bäst i monté nu på gamla år. väldigt snällt temprament, fin benställning. inte så speedig.
 
Sv: hingstval

Vilken hingst tycker ni skulle passa till Stormproof?
Funderar på att ta föl nästa år och behöver lite tips. Hon är 157 cm hög, ganska flack trav, galopperat en del, lite svårt och få det hålla ihop i kurvorna, tävlade som 2-åring och var mkt lovande men sedan "hände" nått. Gått bäst i monté nu på gamla år. väldigt snällt temprament, fin benställning. inte så speedig.

Kanske prova som Jim Oscarsson gjorde med sitt Mr Drewsto med flack gång, ta den maffige Tony Oaks med runt framsteg och kanske det kan bli en till stjärna (Dig for Dollars).
Ditt sto kommer från ett väldigt bra möderne, så henne tycker jag absolut att du ska prova i aveln.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 709
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 806
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 380
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp