Hingstvalsfunderingar inför 2019

Sto nr 1 e.Sandro Hit-Cartier seminerad med Janeiro Platinum för snart 2v sedan

Sto nr 2 e.Clever Hill Q-Jazz står på seminstation just nu & semineras med Kremlin MD. Hade velat ha Don Frederic i år igen då årets fölunge blev magisk men dessvärre var han tydligen inte WFFS testad suck!!

Blev idag klart med ytterligare ett sto, litet nätt hoppsto med väldigt mkt fullblod (inte släkt med någon i stort sett så allt går). Har syskon som går 140hopp & fälttävlan. Hon är väldigt ädel, känslig & fullblodsaktig. Tips önskas på hopphingstar med BRA psyke & ridbarhet, inte så mkt fullblodsinslag, minst 168cm i mkh. Ej fryst semin & en budget på ca 10.000kr+moms. Allra helst en Schockemöhle hingst...

Några förslag?? Pojkvännen har fastnat för Kannatol - vad tror ni andra?
 
Sto nr 1 e.Sandro Hit-Cartier seminerad med Janeiro Platinum för snart 2v sedan

Sto nr 2 e.Clever Hill Q-Jazz står på seminstation just nu & semineras med Kremlin MD. Hade velat ha Don Frederic i år igen då årets fölunge blev magisk men dessvärre var han tydligen inte WFFS testad suck!!

Blev idag klart med ytterligare ett sto, litet nätt hoppsto med väldigt mkt fullblod (inte släkt med någon i stort sett så allt går). Har syskon som går 140hopp & fälttävlan. Hon är väldigt ädel, känslig & fullblodsaktig. Tips önskas på hopphingstar med BRA psyke & ridbarhet, inte så mkt fullblodsinslag, minst 168cm i mkh. Ej fryst semin & en budget på ca 10.000kr+moms. Allra helst en Schockemöhle hingst...

Några förslag?? Pojkvännen har fastnat för Kannatol - vad tror ni andra?

Kannatol tror jag skulle passa ypperligt till hoppstoet.
 
På tal om avgifter... Någon som vet vad det betyder på engelska när det står "NFFR" efter summan (hingstavgift)?

Har klurat ut att LFG är Live Foal Guarantee, men inte sett det här NFFR tidigare??
 
På tal om avgifter... Någon som vet vad det betyder på engelska när det står "NFFR" efter summan (hingstavgift)?

Har klurat ut att LFG är Live Foal Guarantee, men inte sett det här NFFR tidigare??

NFFR står för No Foal Free Return, vilket jag antar betyder att om du inte får föl får du (ett?) fritt försök nästföljande år.
 

Liknande trådar

Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Teilani
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 356
Senast: cherie
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 146
Senast: Tonto
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 676
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp