Hingstvalsfunderingar inför 2020

Låter bra. Har du möjligtvis ngn bild på ditt sto du vill visa? 😊

Klart det! :D (har tyvärr tappat bort originalet, så den blev lite liten)

30724722_973079012843850_3302555170285551616_n.jpg
 
Ja det stämmer. Känner du till henne?
Bara hennes släkt, red in mormor Axa (e Amiral). Hon var lite lagom tokig a la Amiralhästar så då betäcktes hon med Hellekis Timjan och fölet blev Tim som sen gick EM. Har följt linjen och sett att hans helsyster hade en avkomma just e Bo Gi. Har även ridit två syskon till Axa e Magini resp Martini, och Martinin var min drömhäst när det begav sig. Väldigt vackra, rörliga och känsliga hästar hela släkten! Jättekul att fortsätta kunna följa stolinjen!
 
Bara hennes släkt, red in mormor Axa (e Amiral). Hon var lite lagom tokig a la Amiralhästar så då betäcktes hon med Hellekis Timjan och fölet blev Tim som sen gick EM. Har följt linjen och sett att hans helsyster hade en avkomma just e Bo Gi. Har även ridit två syskon till Axa e Magini resp Martini, och Martinin var min drömhäst när det begav sig. Väldigt vackra, rörliga och känsliga hästar hela släkten! Jättekul att fortsätta kunna följa stolinjen!
Vad roligt! Jag är SÅ glad att få köpa denna fina ponny. :heart :heart
Kul med att du känner till stammen.
 
Äsch, sån himla otur, min planerade backup-hingst till 02-an har blivit utlånat till Hannoveranerförbundet i år och står i Celle...! :banghead: Får bara hålla alla tummar att hon tar sig nu med förstahandsvalet, blev inseminerat i går.

Det borde väl gå att få skick från Celle till dig? Eller ville du ha en hingst från samma hingsthållare?
 
Vår första var tyvärr tom vid kollen. Hon fick en reaktion efter seminering och ovulerade inte samma dygn så vi är inte så förvånade. Hon hade nytt ägg på g men en gulkropp som var kvar så hon sprutades och åker tillbaka till station idag så blir det förhoppningsvis beställning i morgon.
Det andra stoet var i brunst på fredag kväll (fölet 21 dygn gammal) vilket var oväntat då fölbrunsten kom dygn 9 och hon brukar vara punktlig. Vi åker tidigt måndag morgon och hoppas att hon har kvar ägget :nailbiting: som var dryga 30 mm. Är det kvar åker vi i ilfart till Lövsta och hämtar en dos.
 
Har ngn koll på vilka poäng Colmander fått på sina hingstprov i Tyskland? Värdelös på tyska och verkar inte kunna hitta själv.

Charleston. Åsikter om honom? Vilka ston passar han?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 111
Senast: Enya
·
Avel Har lite funderingar inför nästa vår/sommar att betäcka mitt ena hblsto, min plan är att försöka köra henne till station i maj, då hon...
Svar
3
· Visningar
1 058
Avel Dags att börja spåna inför betäckningssäsongen nästa år. Här kan vi spåna fritt, fråga om råd och lufta alla tankar kring hingstval och...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
76 914
Senast: tabac
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp