Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har satt min häst på Hippo Choice nu då han ej tåler havre och har svårt att hålla hull.Funkar bra men var just inne på Hippocampus foderstatsberäknare för att kolla och då visade den att hästen får för lite magnesium & selen.Hästen äter 1.5 kg Hippo + 0.5 kg groov + ca 0.3 korn per dag & 10kg hösilage.!!!!?????
Blev ok när jag tillsatte 90g Miner/dag!!
Hippo anger att under 0,5 kg/dag så behöver man tillsätta mineraler,
Verkar som jag lika gärna kan ge enbart korn & mineraler istället.........
Visst innehåller många färdigfoder mineraler, men tillverkaren kan ju aldrig veta vad just ditt grovfoder innehåller. Därför måste man räkna på hela sin foderstat, och inte titta på rekommendationerna på säcken.
Jag har t.ex. inte hittat ett enda färdigfoder som mineralmässigt passar till vårt grovfoder, hur mycket man än skulle ge av det... :smirk:
Behöver du ge mineraler så gör det, och ja, det kanske blir billigare med korn...
Foder & Strö
Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
Gravid - 1år Fler som har jobbiga nätter? Är i vecka 38 nu och får lite ångest varje kväll när jag ska gå och lägga mig, för jag vet att natten blir...
Hästmänniskan Någon form av samtalskontakt rekommenderar jag också oavsett om det inte blir med vården. Jag var också otroligt långt under isen efter...
Juridik & Ekonomi Kom in på löneämnet i en diskussion med vänner idag och det visade sig att vi hade väldigt olika uppfattningar om vad som är en ”vanlig”...