Men utbildar sig till Stallchef eller ridlärare..eller någonting med trav typ.
Jag vet inte riktigt vad det är som krävs för att komma in på linjen..
men det är rätt svårt!
Men jag vet i allfall att man måste ha en Perfekt sist för att komma in, annars så kommer man aldirg in.
 
Hippolog= Hästvetare, alltså en som har studerat om hästar.
Hipplogen är en högskoleutbildning om just hästar! :banana:
1 år på Flyingengemensamt,då första året är lite av varje,bland annat körning (enbet par mm).
Sedan 2 året väljer man inriktning,flyingen är det stallchefer,strömsholm-ridlärare,wången-trav och galopp.

En tuff linje högskola att komma in på! man måste ha en jätte jätte bra GRUND! Helst diplomerad hästskötare,måste ha ULK-kursen i bagaget mm.
Läs på www.flyinge.se
 
Själva utbildningen ska vara ett skämt iallafall. Hur de kan kalla det för högskoleutbildning när de går igenom samma saker som man gör på hästinriktningen på Naturbruksgymnasierna är en gåta, men de kanske syftar på all stalltjänst... :smirk:
 
Det står ingenstans att man måste ha ULK kurserna och diplomerad hästskötare i bagagen. Iallafall inte om man ska söka stallchefs inriktningen...

De kanske hade de förut och ändrat, vad vet jag...
 

Liknande trådar

Gnägg Ni som har Garmin-klockor, är det någon som lyckats lägga till ridning som aktivitet? :confused: Google säger att det ska funka att...
Svar
14
· Visningar
1 149
Senast: MalanMjöl
·
Övr. Hund Jag har alltid sagt vissla men hörde det sagt som vishla. Vilket är rätt? Det senare p.g.a. zätat? Och när jag ändå håller på...
Svar
10
· Visningar
823
Senast: Sel
·
IT & mobiler Enligt mitt antivirusprogram har jag massor av spårare från olika sidor som spårar vad jag gör på nätet, för att kunna anpassa annonser...
2
Svar
20
· Visningar
1 056
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp