Hippologen 2011!

Fossing

Trådstartare
Någon mer än jag som ska söka? Anmälningen har ju inte ens öppnat än, men jag hade utvecklingssamtal med chefen idag och håller på att sätta upp lite mål ridmässigt för att matcha antagningsprovet! :D Så därför kom jag att tänka på det.

Ni som ska söka; hur förbereder ni er? Vilka mål har ni med er ridning "utanför" antagningen? Eller är ni iskalla och åker bara dit och litar på att ni är tillräckligt skickliga?
Hur gamla är ni och vad har ni för bakgrund?

:banana:
 
Sv: Hippologen 2011!

Ni som skall söka, vad är era framtidsplaner efter utbildningens slut?

Jag siktar inte på hippologen men väl beridarutbildningen som är ny. Det kan bli ett rätt steg i riktningen till min redan befintliga verksamhet.
 
Sv: Hippologen 2011!

Vad roligt! Själv har jag inte haft hästmaterialet till att rida/tävla på de nivåerna som krävs för att komma in :( Jobbar på en ridskola nu (som instruktör och beridare, även om beridardelen mest består i att reda upp allt som eleverna ställer till med :p), så någon svår dressyr eller hoppning blir det inte för mig de närmsta åren :D

Jag har inte bestämt mig ännu vad jag vill "bli", tycker det är bra på hippologen att man får en bra grund både i ridning, körning, hästutbildning och pedagogik innan man måste välja. Jag gillar för det mesta att undervisa, men tycker att det är väldigt roligt att utbilda hästar också. Så, vi får väl helt enkelt se! Jag kan tänka mig att läsa organisation, projektledning och ledarskap också, om man någon gång i framtiden skulle tröttna på att stå i ett ridhus och frysa :D
 
Sv: Hippologen 2011!

Jag har haft tur med hästmaterialet under åren ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Har ni bild på er själva i ert CV? Står era referenser med? Varför/varför inte? Jag har inte haft bild tidigare. Men så sökte jag ett...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Kropp & Själ Jag har haft 50% aktivitetsersättning i flera år på grund av psykiska och fysiska sjukdomar. Jag gjorde en tråd om detta tidigare, som...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: _FiA_
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 814
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 520
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp