Hippologprogrammet

Mimi

Trådstartare
Hej!

Jag undrar lite angående hippologprogrammet på SLU. Det är snart dags för mig att söka in till universitetet, och jag har några frågor som inte verkar ha blivit ställda i forumet innan.

Om man bestämmer sig för att bli ridlärare efter att man har gått ut hippologprogrammet, skiljer sig lönen från outbildade ridlärare (alltså ej examinerade från hippologprogrammet, till exempel)?
Tjänar man mer som utbildad hippolog i hästyrken än om man inte var outbildad?
Ni som har gått programmet, känner ni att ni är nöjda med eran utbildningen, eller hade ni hellre valt något annat nu i efterhand?
 
Ang lönen, har du sett kollektivavtalet? Ligger under kommunal, "avtal för ridhuspersonal" typ. Där står vad som avgör lön osv. Hittills har alla ställen jag varit på satt lön efter vad kollektivavtalet säger. Är inte hippolog men har yh-examen och är srl 2.
 
Ang lönen, har du sett kollektivavtalet? Ligger under kommunal, "avtal för ridhuspersonal" typ. Där står vad som avgör lön osv. Hittills har alla ställen jag varit på satt lön efter vad kollektivavtalet säger. Är inte hippolog men har yh-examen och är srl 2.
Jag försökte kolla upp det, men jag kan inte hitta kollektivavtalet.
 
Jag som är outbildad har fått högsta timlönen pga lång erfarenhet, men får inte det extra tillägget för utbildning. Det tillägget är dock inte jättehögt om jag inte missminner mig.
sen tycker jag att utbildning aldrig är fel! Jag har aldrig arbetat heltid, även om jag blev erbjuden en heltid i våras (tackade dock nej då jag valde arbete efter min lärarutb där jag fick mkt högre lön).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad tycker ni om hippologutbildningen? Ni som gått utbildningen, vad jobbar ni med nu? Har ni bra lön? Hade ni hellre utbildat er till...
Svar
5
· Visningar
1 815
Hästmänniskan Vilken är bäst? Jag har lite framtidsångest (som vanligt), men istället för den vanliga "vad ska jag bli"-frågan har jag reducerat...
Svar
9
· Visningar
3 698
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp