Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
I Yoggi smultron/jordgubb är det 12g sockerarter/100g produkt.

I Bara Bär blåbär är det 9.8g sockerarter/100g produkt.

Det är ju bra att ha koll på sockret för de flesta men man blir lätt lurad 🙈
Håller med, man måste läsa på lite, ibland låter det liiite för bra :)

Personligen hade jag ändå haft bär i om jag haft naturell yoghurt, så tycker denna är en bra medelväg

Det är mycket bär i (20%), och därmed kommer smakämnena med från bären och inte från tillsatt socker :up:

Så det blir en riktigt smarrig over-night-oats om man använder Bara :d
 
I Yoggi smultron/jordgubb är det 12g sockerarter/100g produkt.

I Bara Bär blåbär är det 9.8g sockerarter/100g produkt.

Det är ju bra att ha koll på sockret för de flesta men man blir lätt lurad 🙈
Nåja, 2,2% är ändå 2,2%! :D

Men ok då, bra poäng!
 
Håller med, man måste läsa på lite, ibland låter det liiite för bra :)

Personligen hade jag ändå haft bär i om jag haft naturell yoghurt, så tycker denna är en bra medelväg

Det är mycket bär i (20%), och därmed kommer smakämnena med från bären och inte från tillsatt socker :up:

Så det blir en riktigt smarrig over-night-oats om man använder Bara :d
Nja det är inte 20% bär utan man är faktiskt ganska fula...

"Bara Yoghurt Frukt & Bär Blåbär och Björnbär
Hälsosamma produkter utan tillsatser har alltid varit en ledstjärna för oss på Skånemejerier. Ett exempel är vår produktserie Bara. Bara står för 100% naturliga råvaror, utan tillsatser och utan tillsatt socker. Bara Yoghurt Frukt & Bär innehåller inget annat än naturell yoghurt och mixade frukter och bär. Fetthalten varierar naturligt mellan 3,2–3,6%. Finns i smakerna Blåbär & Björnbär och Hallon & Jordgubb.
Ingredienser
Yoghurt 80% (Högpastöriserad mjölk, mjölksyrakultur, frukt 20% (druvjuicekoncentrat, äppeljuicekoncentrat, björnbär 5,2%, blåbär 2,6%)"


Dvs det är 7,7% bär och 12,3% juicekoncentrat av äpple och druva. Sen är inte socker något jag har problem med i allmänhet men det verkar som man tyvärr varit ganska fula med denna produkt.
 
Nja det är inte 20% bär utan man är faktiskt ganska fula...

"Bara Yoghurt Frukt & Bär Blåbär och Björnbär
Hälsosamma produkter utan tillsatser har alltid varit en ledstjärna för oss på Skånemejerier. Ett exempel är vår produktserie Bara. Bara står för 100% naturliga råvaror, utan tillsatser och utan tillsatt socker. Bara Yoghurt Frukt & Bär innehåller inget annat än naturell yoghurt och mixade frukter och bär. Fetthalten varierar naturligt mellan 3,2–3,6%. Finns i smakerna Blåbär & Björnbär och Hallon & Jordgubb.
Ingredienser
Yoghurt 80% (Högpastöriserad mjölk, mjölksyrakultur, frukt 20% (druvjuicekoncentrat, äppeljuicekoncentrat, björnbär 5,2%, blåbär 2,6%)"


Dvs det är 7,7% bär och 12,3% juicekoncentrat av äpple och druva. Sen är inte socker något jag har problem med i allmänhet men det verkar som man tyvärr varit ganska fula med denna produkt.
Hm, får snart gå en kurs i detta :nailbiting:

Intressant info :up:
 
Hm, får snart gå en kurs i detta :nailbiting:

Intressant info :up:
Det bästa är att alltid kolla innehållsförteckningen även om andra påståenden om innehåll såklart måste stämma också. De är dock väldigt medvetna om vad de gör med denna produkt eftersom man t.ex. kan läsa här http://livsmedel.se/nyheter/skanemejerier-lanserar-sveriges-forsta-helt-osotade-fruktyoghurt/

"Hur smakar den då – blir det inte väldigt syrligt utan socker?
– Nej, den är krämig och jättegod. Tack vare den höga bärhalten får man en fin sötma ändå."

Självklart bidrar bären men det är främst juicekoncentratet som bidrar med söthet och man använder juicekoncentratet "som socker" och det är såklart även mest socker.
 
HISS på den här:
Produktbild-tryffel-200g_0.png

Jag är iofs tryffelnörd sedan länge men den här var riktigt god. Jag gjorde varma mackor med den och det blev fantastiskt gott.
 
Jag smakade just denna.... den var god, helt okej. Jag hittade den för halva priset så då provade jag. Visst skulle jag kunna köpa den igen, men den blir inte mitt förstahandsval.

Så.. mitt emellan hiss och diss... 🤣. Halv-hiss.
 

Bifogade filer

  • 20191120_185336.jpg
    20191120_185336.jpg
    179,8 KB · Visningar: 45
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
18 19 20
Svar
395
· Visningar
29 439
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
202 904
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp