Annan smak när man blir äldre - utbruten från Hiss & diss del 3

strawberrysylt

Trådstartare
Jag vill dissa fil. Alltså vad har hänt med fil? Jag har provat olika sorter, men tycker ingen smakar som de gjorde förr? Syrligt och friskt?! Nu smakar de bara blaha. :(
 
Fjällfil är min favorit :love:

Hmm, sån smakade jag en gång (tror de va den iaf), men tyckte inte om faktiskt.

Jag har brukat gilla Icas A-fil, men de senaste gångerna har den inte smakat som förr :(.
Och långfilen smakar inte heller som förr alls.
Gnäll gnäll. 😑🙄
 
Jag tycker inte smaken på filen har förändrats. Tror det är mer sannolikt att din smak har ändrats så länge det inte står nytt recept eller liknande på förpackningen ;)

Fast litegrann kan det kanske ha att göra med årstid tänker jag? Vad korna ätit typ? Asså inte att de ändras drastiskt, men lite?
 
Jag vill dissa fil. Alltså vad har hänt med fil? Jag har provat olika sorter, men tycker ingen smakar som de gjorde förr? Syrligt och friskt?! Nu smakar de bara blaha. :(
Fjällfil hjortron eller hallon gillar jag.

Du kanske bara har "växt ifrån" det? Jag brukade gilla yoghurt när jag var yngre men har nu blivit väldigt kräsen och det är bara vissa sorter som passar ibland, tror helt enkelt inte jag gillar yoghurt längre. Jag tänker vi ändrar ju våra preferenser i livet hela tiden så varför skulle det inte påverka även det vi äter :)
 
Fjällfil hjortron eller hallon gillar jag.

Du kanske bara har "växt ifrån" det? Jag brukade gilla yoghurt när jag var yngre men har nu blivit väldigt kräsen och det är bara vissa sorter som passar ibland, tror helt enkelt inte jag gillar yoghurt längre. Jag tänker vi ändrar ju våra preferenser i livet hela tiden så varför skulle det inte påverka även det vi äter :)

Jo, du (ni) kan ha rätt där. Jag har ju ändrat smak när det gäller vissa andra saker har jag kommit ihåg. När jag var liten tyckte jag inte alls om senap eller lakrits, men nu gillar jag det, särskilt senap.
 
Jo, du (ni) kan ha rätt där. Jag har ju ändrat smak när det gäller vissa andra saker har jag kommit ihåg. När jag var liten tyckte jag inte alls om senap eller lakrits, men nu gillar jag det, särskilt senap.
Det är ganska intressant det där tycker jag. Man förväntas ju lära sig att tycka om saker som du gjort med senap men av någon anledning ses det liksom som standard att om man väl har tyckt om någon smak förut så kommer man alltid göra det. Känns ju som att det logiskt sett går åt båda hållen :)
 
Det är ganska intressant det där tycker jag. Man förväntas ju lära sig att tycka om saker som du gjort med senap men av någon anledning ses det liksom som standard att om man väl har tyckt om någon smak förut så kommer man alltid göra det. Känns ju som att det logiskt sett går åt båda hållen :)

Jamen precis!! Har aldrig tänkt så... eller jo på ett sätt, t ex jag som åt godis förr, men typ aldrig gör det nu för tiden tycker ju nu att det mesta godiset är för sött och inte gott... lite en annan sak, men lite liknande iaf...!
 
Jag gillar naturell yogurt, smakar mer och inte för söt. Den åt jag inte utan extra socker när jag var liten.

Samma här! När jag var liten tyckte jag naturell yoghurt var sur, nu vill jag ha den så syrlig som möjligt. Det är väl som ni säger, min smak har ändrats. Får hålla mig till yoghurt (det är iaf gott fortfarande, men går i perioder vilken jag gillar bäst haha) och glömma fil då... 😕
 
Hmm, sån smakade jag en gång (tror de va den iaf), men tyckte inte om faktiskt.

Jag har brukat gilla Icas A-fil, men de senaste gångerna har den inte smakat som förr :(.
Och långfilen smakar inte heller som förr alls.
Gnäll gnäll. 😑🙄
Jag brukar också köpa A-fil men sist var den ingen hit. Jag har inte ens ätit upp allt i paketet och har ingen lust att köpa ny.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp