Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hiss! :love: Trevlig krispighet i kexet, och supergod balans av choklad och karamell.

picture-58.png
 
Halv hiss. Överlag bra i både smak och konsistens men jag skulle gärna ha lite mer hetta. Den märktes knappt av förrän i eftersmaken, och det drog ner helhetsintrycket.

UK_Takeaway-buffalo-wings-1024x768__1_.jpg
 
En fråga: Vad gör de till wings och inte nuggets?

Det får du nog fråga Quorn om. ;) Men om jag skulle gissa så är det för att buffalo wings är en existerande rätt som de försökte efterlikna, så de valde namnet därefter. Dessutom har de redan nuggets i sitt sortiment så de kan också ha valt namnet för att undvika förvirring, trots att formen helt klart är lik nuggets än vingar. Svårt att göra regelrätta vingar med ett benfritt vegoprotein, iofs.

Jag utgår i regel från att vegovarianter av köttprodukter döps efter vad de försöker likna, för att göra det lättare för konsumenterna att få en idé om hur de kan användas. Jag har förstått att en del tycker att det är störigt men för mig som är begränsad i vad jag äter och inte är så äventyrlig med nya recept så är det perfekt att bara kunna byta ut rakt av.
 
Det får du nog fråga Quorn om. ;) Men om jag skulle gissa så är det för att buffalo wings är en existerande rätt som de försökte efterlikna, så de valde namnet därefter. Dessutom har de redan nuggets i sitt sortiment så de kan också ha valt namnet för att undvika förvirring, trots att formen helt klart är lik nuggets än vingar. Svårt att göra regelrätta vingar med ett benfritt vegoprotein, iofs.

Jag utgår i regel från att vegovarianter av köttprodukter döps efter vad de försöker likna, för att göra det lättare för konsumenterna att få en idé om hur de kan användas. Jag har förstått att en del tycker att det är störigt men för mig som är begränsad i vad jag äter och inte är så äventyrlig med nya recept så är det perfekt att bara kunna byta ut rakt av.

Ja, det förstår jag. Men wings innehåller ju ben och ska man göra det veganskt får man ju ersätta benen med något veganskt som ger samma/liknande upplevelse. Annars är det ju nuggets. Det är ju inget fel med nuggest. De ser ju ut som nuggets då jag tar för givet att det inte finns veganska ben i dem.
 
Ja, det förstår jag. Men wings innehåller ju ben och ska man göra det veganskt får man ju ersätta benen med något veganskt som ger samma/liknande upplevelse. Annars är det ju nuggets. Det är ju inget fel med nuggest. De ser ju ut som nuggets då jag tar för givet att det inte finns veganska ben i dem.

Mja, riktigt så enkelt är det inte. I Usa är det poppis med "boneless Buffalo wings" det är öht inte kycklingvingar trots namnet men det behövs således inga ben i den vegetariska versionen heller
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
39 040
Senast: Human
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
207 358
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp