Hiss & Diss - del 7

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 487
  • Visningar Visningar 26 947
Tänkte på dig @Alexandra_W! första mataffären jag hittar den i 😁
1000022542.webp

Halv-hiss! Den är okej, den smakar verkligen äppelpaj med vaniljsås. Men den smakar som om man kört äppelpaj med vaniljsås i en mixer och tillsatt mjölk 😅🙈
Men då det är det närmaste riktig äppelpaj jag kan komma så ändå halv-hiss som sagt

Chokladvarianten är bättre. Den smakar som om man gjort milkshake av Pucko!

Måste verkligen prova mer Barebells och Propud för att utkröna om jag tycker alla dessa är för söta eller om någon går ner :D Ingen som helst aning om vilka jag testat heller haha! Förutom någon päron som var för söt för att ha till skivad frukt?! Köpte Äppelpajen igår men ska vänta till jobbveckan för att testa. Den var markerad som "slut hos leverantör" men fanns ändå några kvar:up:

Måste verkligen prova mer Barebells och Propud för att utkröna om jag tycker alla dessa är för söta eller om någon går ner :D Ingen som helst aning om vilka jag testat heller haha! Förutom någon päron som var för söt för att ha till skivad frukt?! Köpte Äppelpajen igår men ska vänta till jobbveckan för att testa. Den var markerad som "slut hos leverantör" men fanns ändå några kvar:up:
Gillar du choklad skulle jag prova den. Den är söt, men det är ju alla de som heter milkshake tror jag (jag har provat alla smaker utom den med banan och caramel eller vad det är). Och chokladen känns för mig minst "sliskigt söt" (jag gillar sliskigt sött dock 😅) och mer som vanlig oboy/Pucko mm i söthet

20251031_164203.webp

Högtidsstund med saffrans-mazarinerna.

Tyvärr blir det nog en svag diss från mig? De är gula och fina och luktar otroligt mycket saffran men smakmässigt tyckte jag de var klena. Smakar som vanliga mazariner bara med en liten, liten hint av lussebulle om man verkligen känner efter men de smakar ju i princip bara mandel.

Så nej, besviken :(

8dec2dbc3bc1aba0f97a35f4580eb023.webp

OCh här har vi en till diss. Jag fattade ju inte att de hade olika smak då jag inte noterade annat än "olika färg, kul" i butiken och sen var det sambon som hällde upp i skål utan påsen.

Åt ett par blåa och tyckte de var goda men tyckte mig också minnas att juleskum inte smakade exakt så? Sen tog jag en rosa och det var som att bli slagen på käften. MINT-skum? nej tack!! USCH säger jag.

Den vita smakar menlös marshmallow, den orange smakar apelsin och det är ju en värdelös godissmak överlag om den inte kombineras med choklad. Den blåa är som sagt god men köp en vanlig påse istället skulle jag säga.

Visa bifogad fil 176430

OCh här har vi en till diss. Jag fattade ju inte att de hade olika smak då jag inte noterade annat än "olika färg, kul" i butiken och sen var det sambon som hällde upp i skål utan påsen.

Åt ett par blåa och tyckte de var goda men tyckte mig också minnas att juleskum inte smakade exakt så? Sen tog jag en rosa och det var som att bli slagen på käften. MINT-skum? nej tack!! USCH säger jag.

Den vita smakar menlös marshmallow, den orange smakar apelsin och det är ju en värdelös godissmak överlag om den inte kombineras med choklad. Den blåa är som sagt god men köp en vanlig påse istället skulle jag säga.
Jag har den hemma också nu. Den enda jag verkligen inte gillar (fast jag äter de ändå :D ) är den med mintsmak. Det - som du säger - passar inte på skumgodis.

Visa bifogad fil 176430

Blev sjukt sugen att prova :rofl:

Har öppnat den!

Barnens reaktion var :yuck::yuck::wtf:

Min var :crazy:

Nej men nej, inte god. Har tagit två klunkar och sen ställt den i kylen i hopp om att den smakar bättre kall.
Men än så länge DISS från oss alla tre.
Diss härifrån också. Om dubaichoklad är lika äckligt är jag glad att jag inte spenderat en krona på det! Riktigt illa smakade den faktiskt.

Halv-hiss! Den är okej, den smakar verkligen äppelpaj med vaniljsås. Men den smakar som om man kört äppelpaj med vaniljsås i en mixer och tillsatt mjölk 😅🙈
Men då det är det närmaste riktig äppelpaj jag kan komma så ändå halv-hiss som sagt

Chokladvarianten är bättre. Den smakar som om man gjort milkshake av Pucko!
Lite komiskt ändå, vad hade du förväntat dig att den skulle smaka med tanke på att det är en milskshake :D

Visa bifogad fil 176429

Högtidsstund med saffrans-mazarinerna.

Tyvärr blir det nog en svag diss från mig? De är gula och fina och luktar otroligt mycket saffran men smakmässigt tyckte jag de var klena. Smakar som vanliga mazariner bara med en liten, liten hint av lussebulle om man verkligen känner efter men de smakar ju i princip bara mandel.

Så nej, besviken :(
Håller med exakt på beskrivningen!

Lite komiskt ändå, vad hade du förväntat dig att den skulle smaka med tanke på att det är en milskshake :D
Jag hade nog inga särskilda förväntningar förutom just äpple och vanilj. Oftast när saker ska smaka bakverk så försvinner själva "deg"-delen. Tex om något ska smaka kanelbulle så det smakar ofta kanel och socker och så. Men inte nödvändigtvis bulldeg. Vissa får till det också, t ex Ben & Jerry hade en glass som smakade exakt som kanelbulledeg.

Så, propud smakar som jag skrev exakt vad den påstår. Men jag är inte så superförtjust i känslan/smaken av uppblött pajdeg. Och hade inte riktigt förväntat mig den

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Märklig reklam

Omröstningar

• Vintertid
Tillbaka