Hiss & Diss - del 7

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 487
  • Visningar Visningar 26 947
Kling glass har säsongssmaker😊

Saffran - HISS!
Visa bifogad fil 176496

Mums! Luktar lussebulle när man öppnar paketet.:d
Men räcker med en liten portion, blir lite mycket annars.

Pepparkaka - Hiss:d
God, gillar sedan innan fil med pepparkakssmak (falköpings mejeri och icas egna brukar ha). Och jämför man glassen med filen så tycker jag pepparkakan gör sig med det syrliga från filen bättre än det sötare som blir med glassen. Men god är den!
Åh! Lät ju superrgott!

Skärmbild 2025-11-03 071638.webp

Svag hiss. Alla tre smaker är goda (mango godast) och konsistensen är bra, lite små-geleeig liksom. Lite lite i påsen tycker jag för priset. Som sagt de var goda men jag har nog personligen föredragit om de var lite sura eller syrliga också, dessa är väldigt söta. Köptes på COOP!

Skärmbild 2025-11-03 073737.webp

Här håller jag med @Nebraska om diss tyvärr. Jag älskar apelsinchoklad så var ju tvungen att prova själv. Jag tror inte jag saknade något "krisp" så mycket men däremot tror jag chokladen är för mörk för mig, den får liksom en eftersmak som känns lite "spritig" om ni förstår vad jag menar? Det är en smak jag ofta tycker kommer med mörk choklad och andra saker som jag antar är beska, starkt dåligt kaffe kan ha samma typ av bismak.

Synd! Men kanske bra också.. Jag SÖRJDE verkligen när cinnamonbun försvann men samtidigt var det väldigt bra både för min plånbok och hälsa.. :D

Oatly Matcha får en Hiss från mig. Men kan inte hitta i butik någonstans, köpte en igår men nu är det tomt både på det närmsta lilla icat och "stor ica". Antar att den är poppis? Lyckades blanda till något liknande med vanilj arom, vanlig oatly och matcha pulver. 😄

gknrwj5jfkbmlekysn0r.webp

Oatly Matcha får en Hiss från mig. Men kan inte hitta i butik någonstans, köpte en igår men nu är det tomt både på det närmsta lilla icat och "stor ica". Antar att den är poppis? Lyckades blanda till något liknande med vanilj arom, vanlig oatly och matcha pulver. 😄

Visa bifogad fil 176580
Åh, måste testa! Såg den på mitt ica, hoppas den inte säljs slut lika fort som hos dig :p

Visa bifogad fil 176580
Åååh måste också testa! Sonen älskar allt med matcha men fixar inte så mycket mjölk

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Märklig reklam

Omröstningar

• Vintertid
Tillbaka