Hiss & Diss - del 7

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 742
  • Visningar Visningar 96 750
Jaha. Nu ska man behöva åka till Falun och köpa körsbärsglass då.

Den här tråden är inte bra för mig. Eller för min vikt.
Du får käka youghurt istället.
Från mig får den en FET diss - Dr. Peppersmak på youghurt - HUR kommer någon ens på det??? 😳

Bifogade filer

• Screenshot_20260228-194903.webp
    Screenshot_20260228-194903.webp
    22,3 KB · Visningar: 123
Jag tänkte först den skulle va mer som sorbet men jag tycker den va mycket värre än så, och har aldrig ätit gelato som va som sorbet i konsistensen heller. Jag tyckte den smakade gott annars
Gissningsvis lite frysproblem så glassen tinat delvis, innan den sedan blivit omfryst igen. Då blir det isigt.
Det räcker att de överlastat frysen så luften inte cirkulerar eller lämnat en lucka öppen i några timmar så blir det varmt i delar av frysen till slut.. Glass börjar smälta vid typ -16 om jag minns rätt.
Glassfrysar är ofta inställda på -22, just av den anledningen.

Nötcreme passionsfrukt.
Diss!
Fyllningen är jättegod och chokladen är god men kombinationen blir blergh 🤢
Frukt och choklad tillsammans är inte min melodi.
Visa bifogad fil 181929
Men HU! Alltså jag kan gå med på chokladdoppad jordgubb och förstår att det finns folk som uppskattar apelsin-tandkrämskänslan... men passionsfrukt?! Med Nutella dessutom?! Alltså absolut inte!

Skäms på dig som köpte den! Hur tänkte du då? :p

Men HU! Alltså jag kan gå med på chokladdoppad jordgubb och förstår att det finns folk som uppskattar apelsin-tandkrämskänslan... men passionsfrukt?! Med Nutella dessutom?! Alltså absolut inte!

Skäms på dig som köpte den! Hur tänkte du då? :p

Jag tycker att den låter god (har gillat alla såna som jag testat hittills, dock inte testat just den med passionsfrukt) :o . Gillar Lindor med jordgubb bl.a, så..och tycker att passionsfrukt passar till choklad (så det är möjligen nötkrämen som kan ställa till det lite).

Nötcreme passionsfrukt.
Diss!
Fyllningen är jättegod och chokladen är god men kombinationen blir blergh 🤢
Frukt och choklad tillsammans är inte min melodi.
Visa bifogad fil 181929
Kombon inte bra, nej. Hade det varit vit choklad är jag övertygad om att den skulle varit stapelvara hemma. Men nu är det inte det, så tråkigt för dom och egentligen ganska bra för mig :p

Liknande trådar

• Hiss och diss del 5
  • Arbetslös
  • Hur ger jag bort "slipp matlagning" till 90-åring?
  • Vad kan man äta till frukost?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka