Hiss & Diss - del 7

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 742
  • Visningar Visningar 96 727
Åkte förbi affären på väg hem från stallet och utan några som helst förväntningar så köpte jag en Häagen-Dazs Tiramisu för 29 kr. Ordinarie pris 60.

HISS! :d

1772562727816.webp

Så himla god! Kunde inte känna någon kaffesmak egentligen, men lite spritig och med jättegoda cholkadbitar i. :up:

Visa bifogad fil 182010

Jag tycker ju körsbärsgodis är helt okej, kommit på att jag gillar körsbärsyoghurt och gillade även fun lights senaste så jag hade tanke om att jag kanske helt måste omvärdera vad körsbär betyder för mig. Jag smakade väl Doctor pepper för drygt 20 år sedan och har sedan dess liksom "vetat" att jag inte tycker om körsbär, men jag verkar ju göra det?

Så i fredags köpte jag en sån här. Och fyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaan på ren norrländska vilket jävla satans apröv detta var. Det är våldsamt äckligt på ett nästan traumatiserande sätt?? Jag vet inte vad det är för smaklöksvariation man behöver besitta för att tycka det här smakar något annat än vedervärdigt men jag har den inte! Spottade ut, sköljde ur käften och hällde ut i vasken, spolade vatten samtidigt för att minimera stanken som kom från det här ratet.

Det blir en diss från mig.
Den där är god ju 😈

Visa bifogad fil 182010

Jag tycker ju körsbärsgodis är helt okej, kommit på att jag gillar körsbärsyoghurt och gillade även fun lights senaste så jag hade tanke om att jag kanske helt måste omvärdera vad körsbär betyder för mig. Jag smakade väl Doctor pepper för drygt 20 år sedan och har sedan dess liksom "vetat" att jag inte tycker om körsbär, men jag verkar ju göra det?

Så i fredags köpte jag en sån här. Och fyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaan på ren norrländska vilket jävla satans apröv detta var. Det är våldsamt äckligt på ett nästan traumatiserande sätt?? Jag vet inte vad det är för smaklöksvariation man behöver besitta för att tycka det här smakar något annat än vedervärdigt men jag har den inte! Spottade ut, sköljde ur käften och hällde ut i vasken, spolade vatten samtidigt för att minimera stanken som kom från det här ratet.

Jag har aldrig testat zerovarianten (bevare mig väl), men jag älskar den vanliga Cherry Coke! :love:

Åkte förbi affären på väg hem från stallet och utan några som helst förväntningar så köpte jag en Häagen-Dazs Tiramisu för 29 kr. Ordinarie pris 60.

HISS! :d

Visa bifogad fil 182031

Så himla god! Kunde inte känna någon kaffesmak egentligen, men lite spritig och med jättegoda cholkadbitar i. :up:
Och jag är deprimerad över att deras "Red Velvet Cheesecake" inte finns längre. Godaste glassen jag någonsin ätit, tror jag. :cry:

Visa bifogad fil 182010

Och jag håller hårt i mina vid det här laget flera år gamla cola zero cherry energidryck som jag aldrig sett sen den gången på matsmart xD unnade mig en härom månaden, börjat smaka liite halvgammal 😅

Mycket glass i tråden på sistone - jag hänger på med ännu en HISS!
Jättegoda, lagom stora fruktiga bitar. Lagret utanpå är en sådan där youghurtchoklad och den är jättegod! Hade önskat soleros isglass egentligen men förstår varför det gick bort eftersom man måste kunna hålla i bitarna.
Jag som inte äter särskilt mycket glass älskar verkligen de här munsbitsvarianterna.
Finns även exotic och den ska jag också köpa medan de är på extrapris här! :love:

1772607345393.webp

Mycket glass i tråden på sistone - jag hänger på med ännu en HISS!
Jättegoda, lagom stora fruktiga bitar. Lagret utanpå är en sådan där youghurtchoklad och den är jättegod! Hade önskat soleros isglass egentligen men förstår varför det gick bort eftersom man måste kunna hålla i bitarna.
Jag som inte äter särskilt mycket glass älskar verkligen de här munsbitsvarianterna.
Finns även exotic och den ska jag också köpa medan de är på extrapris här! :love:

Visa bifogad fil 182046
Låter jättegott 😍

Aha. När jag googlade fick jag det till att de var sura :) . De kallas på ett ställe ett "medelsurt" godis. Men det är inte så?
Hm, jag tycker att de är mera bubbliga, som det där godiset som poppar i munnen. Fizzy är en jättebra beskrivning tycker jag :D typ kolsyra?
När det som får godiset att bubbla på ytan försvinner så smakar det som vanligt godis, lite surt om man jämför med choklad som är ju väldigt sött. Men jag tycker att de är inte att beskriva som sura, som får mig att tänka på tex sura colanappar. Vilket de inte är, långt ifrån.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Hiss och diss del 5
  • Arbetslös
  • Hur ger jag bort "slipp matlagning" till 90-åring?
  • Vad kan man äta till frukost?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka