Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Nu har även jag testat nya Redbull och den får en hiss!
Inte mycket körsbärsmak men väldigt god, extra plus för bra storlek 😁

20260411_104339.webp

Ja, det står en Nocco bakom, lever på energidryck när jag jobbar övertid 😆
Det är en Grand sour, superhiss på den!

Har ingen airfryer, men kanske får prova att köra i ugnen.. annars blir det nog att hålla mig till tofu.
Ja, kanske kan vara värt ett test :)
Det ska ju vara en väldigt snäll produkt mot magen, vilket jag uppskattar. Tofu går ju att äta i många former, men jag föredrar även den riktigt hårt stekt eller friterad :d

Jag vill hissa en namninsamling till EU-kommisionen gällande en begäran om upphävande av associeringsavtalet mellan EU och Israel pga Israels krigsförbrytelser. Mer finns att läsa här: https://eci.ec.europa.eu/055/public/#/screen/home

Om det kommer in 1 miljon namn innan den 13/4 så är medborgarinitiativet giltigt och kan gå vidare. Det här gäller alla medlemsländer i EU och tidsfristen går ut vid midnatt, så om du inte hört om det här tidigare, titta och skriv under om du är emot folkmordet som sker just nu. Det handlar om oprovocerade attacker av Israel mot civilbefolkningen i bl a Jordanien och Gaza.

Visa bifogad fil 183844
Diss, tyvärr. Smakade inte så mycket alls så jag hade på mer teriyakisås, men framförallt var konsistensen absolut inte för mig. Kommer äta upp det jag köpt, men det blir tyvärr sista gången.

Åh, vad synd!

Här gick det, för några år sedan, att köpa tempeh av en lokal producent som gjorde av lupinbönor. Den var fantastiskt god! Fast (men mjuk) i konsistensen, ruggigt god i t ex pad thai eller annat med smakrik sås/marinad (den sög verkligen åt sig av det). Sörjer mycket att den inte finns längre.

Åh, vad synd!

Här gick det, för några år sedan, att köpa tempeh av en lokal producent som gjorde av lupinbönor. Den var fantastiskt god! Fast (men mjuk) i konsistensen, ruggigt god i t ex pad thai eller annat med smakrik sås/marinad (den sög verkligen åt sig av det). Sörjer mycket att den inte finns längre.
Är ganska känslig för konsistens, men får väl försöka köra den i ugnen eller steka än längre nästa gång.

Jag fick choklad från Malmö Chokladfabrik och vill hissa det pga smaken. Dissa det pga att det stod "Choklad för alla helt enkelt" pga att det inte innehåller nötter, soja eller ägg. Men MJÖLK ju, då är det inte för alla.... Visst, borde inte ha ätit och har en person som får allt jag inte kan eller vill ha, men.. jag var sugen och det var framför mig. Gott, tunt och lättätet! Hiss. Inte mycket mint, men 55 % kakao gjorde att "man" (jag) inte krängde allt på en gång. Hiss pga ekologiskt. :)

08714100659922_C1N1_s01

Hiss! Inte spännande, men god! Gillar du den vanliga Magnum Almond? Den här är typ samma fast med smått chokladkross i glassen.
Jag köpte min på 50% kampanj, men kan nog faktiskt tänka mig att köpa denna även till ordinarie pris.

1776167321279.webp

Diss
Första tuggan fick jag hint av delicatoboll. Men sedan gick det över till att smaka torrt och ”mörkt”, likt kaffe men utan att ha kaffe i. Väldigt udda smak. Nä, tack.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hållbarhet i kylskåpet...
Tillbaka