Historien om kaninen Bosse

P

pluppalot

Okej.. Nu hade jag tänkt att dela med mig av min lilla "askungesaga" om våran kanin.:D
I området där jag bor fanns det under en kort period ganska många vildkaniner. Troligen hade en gyllengul vädurshona rymt sin väg och fått ungar med en vanlig, gråfärgad vildkanin. Nästan granne med oss bor även en jägare som har en jakthund som jagade iväg kaninungarna och den guloranga mamman... Vi antar att något liknande skett men iaf var det sen bara en endaste liten kaninunge kvar som numera bodde ensam under våran andra grannes altan.. Han var helt oskygg och väldigt 'svag' för han stack aldrig sin väg när vår granne satt ute i sitt trädgårdsland och höll på. Hur som helst frågade vår granne (han känner då till att vi har/haft diverse gnagare:smirk:) om det var våran kanin som rymt sin kos. Vi sa att det inte var vår, men vi gick ändå och kollade vad det var för en liten krabat som flyttat in under grannens altan. För fyra år sedan var jag 12 och syrran 10 så självklart blev det så att vi övertalade mor min att få ta in honom (jag lovar att det inte går att motstå en sådan kaninunge som han var då). Vi (jag och syrran) trodde iaf då att han var någon kanin som rymt och vi satte upp lappar på posten om det fanns någon som saknade honom osv. Sen hade vi haft honom inne med vårat gamla marsvin i ungefär en vecka eller så och de trivdes superfint tillsammans. Den lilla kaninungen gillade tydligen sitt nya liv för han brukade få ligga och sova under på ens mage under fleecetröjan (och då menar jag verkligen sova - helt utsträckt låg han :heart) Sedan gick tiden... Vi döpte kaninen till Honey som sedan blev Bunny som blev en Bo, som blev en Bosse och det är vad han heter idag - Bosse. Hans utseende är väl lite speciellt. Gyllengul med gråa inslag, vädursöron som står upp:rofl:
Bosse är inte precis som vanliga kaniner. Han är totalt rumsren och beter sig som en katt (går på låda) och går fritt i huset. Hans favoritställen är bakom soffan och i soffan. En gång ringde vår grannes fru till mammas jobb och sa något i stil med "Det sitter en kanin på erat fönsterbräde!" Hon trodde väl att Bosse rymt ur sin bur, men där satt han bara och kollade läget och käka krukväxter XD eller nått ^^ Vi har balkong och där brukar han sitta ibland på dagarna. Bosse är en väldigt social kanin. Han håller sig alltid framme när vi är hemma och brukar sitta i soffan när vi gör det. Han är dessutom en superduktig kaninhoppare :D
Jag antar att Bosse trivs väldigt bra med sitt liv som innekanin eftersom att han ill hälften är tamkanin. Det hade nog aldrig gått att ha en vanlig vildkanin inne sådär, det hade inte varit speciellt snällt heller.. enligt mig.
Detta var historien om Bosse. Finns bilder på honom på www.pluppalot.pixbox.se
 
Sv: Historien om kaninen Bosse

Jag har ett stycke vildsint kaninhona på ca 8 månader här... vill du byta? :devil: Helt odräglig, bits, rivs och hotar när man stoppar in handen i buren. Men gudasöt :angel:.

Eller kan jag skicka henne på träningsläger hos dig och få hem en lika gosig kanin som Bosse? :idea:
 
Sv: Historien om kaninen Bosse

Tack ni båda:D:D
Jag önskar att jag hade något recept på "gosiga kaniner":o Ärligt talat så är det nog syrran min som har bäst pli på Bosse:smirk:
Bosse har inte alltid varit helt lugn *host* Men nu är han ändå fyra och börjar väl få lite förstånd kanske, hehe
Var glad att din är en hona:)
Hankaniner kan vara ett helvete på vårkanten:o:angel:
 
Sv: Historien om kaninen Bosse

Söt kanin :) Svart/Gul japantecknad är han.
 
Sv: Historien om kaninen Bosse

Jotack, jag vet :crazy: har haft hankanin också men han blev kastrerad senare. Tror du att de kan bli lugnare med sällskap? När jag hälsade på Daisy-Mae (min rabiata kanin :angel: ) i affären var hon den enda som inte skuttade undan och var inte alls rädd för att tas upp ur buren även om hon tyckte att det var obehagligt. Men det tänkte ju jag att det skulle hon vänja sig med, men gud, hon blev en helt annan... nästan så jag misstänker att de hade drogat henne med lugnande i butiken :angel:.

Jag får väl iofs skylla mig själv lite som köpte från just djuraffär. Har alltid tänkt att jag ska köpa från riktig uppfödare i hemmiljö med stamtavla och hela rubbet... men så fick jag syn på henne och jaa, vad gör man? Kärlek vid första ögonkastet :love:.
 
Sv: Historien om kaninen Bosse

Hmm.... Jag vet inte riktigt... Det mesta beros nog på kaninens personlighet, men vissa kanske helt enkelt inte trivs ensamma... jag vet inte riktigt:crazy: Men jag kan definitivt tänka mig att skygga kaniner är kaniner som trivs bäst med sälskap.
Nej, precis. Vad gör man inte då:love: De är så grymt söta när de är riktiga bebisar, men ack så ondskefulla de kan vara:devil: x)
Jag har tre marsvin med och ett av dem köpte jag hos en uppfödare. Han är rasmarsvin, reggad och med full stamtavla o allt :)
 
Sv: Historien om kaninen Bosse

Okej.. Nu hade jag tänkt att dela med mig av min lilla "askungesaga" om våran kanin.:D
I området där jag bor fanns det under en kort period ganska många vildkaniner. Troligen hade en gyllengul vädurshona rymt sin väg och fått ungar med en vanlig, gråfärgad vildkanin. Nästan granne med oss bor även en jägare som har en jakthund som jagade iväg kaninungarna och den guloranga mamman... Vi antar att något liknande skett men iaf var det sen bara en endaste liten kaninunge kvar som numera bodde ensam under våran andra grannes altan.. Han var helt oskygg och väldigt 'svag' för han stack aldrig sin väg när vår granne satt ute i sitt trädgårdsland och höll på. Hur som helst frågade vår granne (han känner då till att vi har/haft diverse gnagare:smirk:) om det var våran kanin som rymt sin kos. Vi sa att det inte var vår, men vi gick ändå och kollade vad det var för en liten krabat som flyttat in under grannens altan. För fyra år sedan var jag 12 och syrran 10 så självklart blev det så att vi övertalade mor min att få ta in honom (jag lovar att det inte går att motstå en sådan kaninunge som han var då). Vi (jag och syrran) trodde iaf då att han var någon kanin som rymt och vi satte upp lappar på posten om det fanns någon som saknade honom osv. Sen hade vi haft honom inne med vårat gamla marsvin i ungefär en vecka eller så och de trivdes superfint tillsammans. Den lilla kaninungen gillade tydligen sitt nya liv för han brukade få ligga och sova under på ens mage under fleecetröjan (och då menar jag verkligen sova - helt utsträckt låg han :heart) Sedan gick tiden... Vi döpte kaninen till Honey som sedan blev Bunny som blev en Bo, som blev en Bosse och det är vad han heter idag - Bosse. Hans utseende är väl lite speciellt. Gyllengul med gråa inslag, vädursöron som står upp:rofl:
Bosse är inte precis som vanliga kaniner. Han är totalt rumsren och beter sig som en katt (går på låda) och går fritt i huset. Hans favoritställen är bakom soffan och i soffan. En gång ringde vår grannes fru till mammas jobb och sa något i stil med "Det sitter en kanin på erat fönsterbräde!" Hon trodde väl att Bosse rymt ur sin bur, men där satt han bara och kollade läget och käka krukväxter XD eller nått ^^ Vi har balkong och där brukar han sitta ibland på dagarna. Bosse är en väldigt social kanin. Han håller sig alltid framme när vi är hemma och brukar sitta i soffan när vi gör det. Han är dessutom en superduktig kaninhoppare :D
Jag antar att Bosse trivs väldigt bra med sitt liv som innekanin eftersom att han ill hälften är tamkanin. Det hade nog aldrig gått att ha en vanlig vildkanin inne sådär, det hade inte varit speciellt snällt heller.. enligt mig.
Detta var historien om Bosse. Finns bilder på honom på www.pluppalot.pixbox.se

Nej guud vad sööt! Hah, vad kul att ni kan ha honom fri i huset, och att han använder "kaninlåda" till och med! Jag blir helt facinerad, gud vilken sööt kaniiiiin! :bump: (exalterad)
 
Sv: Historien om kaninen Bosse

hihi (: Tack:)
Jo, det är lite roligt faktiskt, han är jätteduktig med lådan faktist. Men det var synd om honom en gång för vi hade råkat stänga in honom på syrrans rum när vi skulle till skola/jobb och när vi kom hem så hade han kissat i syrrans säng:crazy: Stackars Bosse, han visste nog inte vart han skulle ta vägen när han behövde gå på låda o så fick han leta upp bästa mest sågspånsliknande ställe x)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp