Historien om Poetin rullar vidare

elle12

Trådstartare
Läste att det nu är bråk om Poetins journaler. En domare har nu bestämt att den senaste ägaren ska få se journalerna från den förra ägaren, som den förra ägaren tidigare har vägrat visa. Tre månader efter att den sista ägaren köpte Poetin fick hon svår fång och avlivades senare p g a detta. Om det är något skumt med journalerna kommer den senaste ägaren att stämma den förre ägaren.

http://www.eurodressage.com/news/dressage/holland/2006/poetin_sue.html
 
Sv: Historien om Poetin rullar vidare

Liten korrigering:

Poetin AVLIVADES tre månader efter att sista ägaren köpte henne. Hon fick fång innan. Och enligt senaste ägarens tidigare uttalanden visade hon klara fångsymptom redan när hon klev ur lastbilen när de fick hem henne efter köp. Dvs enligt de kom hon med fång. De gjorde allt, men fick avliva henne tre månader efter köp.

Så jag fattar de vil ha ut journalerna för att se om där finns bekräftat att de visste att hon hade fång när hon såldes.
 
Sv: Historien om Poetin rullar vidare

Ja, det verkar i alla fall som om hon aldrig ska få vila i frid.
Det är mycket pengar det rör sig om, så jag förstår också att de vill ha ut journalerna, och nu har det kommit ett domslut om detta.
Jag läste slarvigt, rätt ska naturligtvis vara att hon avlivades tre månader efter att hon senast såldes pga av svår fång. Det var ju bara så synd på just den hästen, men talessättet att de bästa går först stämmer ibland, och sagan om henne har inte haft sitt slutgiltiga slut ännu.
 
Sv: Historien om Poetin rullar vidare

Mm, och det visar ju på vilken otroligt lömsk och otrevlig sjukdom fång är (jag har förlorat två i det) när inte ens Poetin gick att rädda, dvs det spelar ingen roll hur stora resurser det finns om oturen är framme. Men väldigt synd på så fin häst.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 897
Senast: Dopy
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 492
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Detta tycker jag är så oerhört pinsamt, men jag behöver verkligen lätta mitt hjärta nu och hoppas att ni inte blir allt för förnärmade...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 452
Senast: Belethien
·
B
Hundavel & Ras Ber så hemskt mycket om ursäkt för att det blev långt men jag är desperat och måste få hjälp att se på saken! Snälla läs och hjälp mig...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 874
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp