Hitta en billig resa

Ajda

Trådstartare
Jag vill hitta en billig flygresa i sommar till medelhavsregionen. Hur gör man?!
Jag går in på flygresor.se men det är ju hopplöst att sitta och klicka datum efter datum, flygplats efter flygplats. Det finns inget smidigare sätt?

Vilket land är egentligen inte jätte viktigt, sol och värme en vecka är det jag söker för en barnfamilj. Hade hoppats på att hitta boende separat för att hålla nere kostnaden (hur hittar man det förresten, förutom på blocket ? :o:D ).
 
Tycker "aldrig" man hittar bra deals på flygresor.se :p Norwegian och Ryan Air är oftast de med bäst priser inom Europa och där är det enklast att använda deras lågpriskalender. Då behöver du bara välja varifrån du vill åka så ser du alla destinationer och ungefärligt pris.

Boende kikar du lättast på via Hotels.com eller Booking.com, sedan innan du bokar så jämför du priserna på Trivago.se så att du får det bästa priset :up:

Edit; Finns fler bolag med lågpriskalender. Sas exempelvis: https://www.sas.se/erbjudanden/lagpriskalender/?cat=101
 
Exempel; Stockholm-Malaga 7 juni till 14 juni, 762:- tur/retur med Norwegian.

Är ju egentligen fruktansvärt att det här såhär billigt.
 
Brukar kolla Norwegian och Ryanair och annars google flights, då får man upp bra alternativ. Sedan booking.com eller Airbnb. Tips är att gå in på google flight, söka efter valda datum och ex nice och sen klicka på kartan så får du upp priser för andra länder på samma datum.

Nice kan man hitta billiga flygresor till men är inte jättebilligt med boende.
 
Jag kollar ganska ofta på flygresor.se men jag kan också kika där först för att sedan gå in på respektive flygbolag och boka resan direkt via dem :) Det beror lite på. Men flygresor.se har ju en "prisjägaren" där man kan välja månad och får då upp på en karta över alla flygresor med de datum som är billigast att åka :) Den tycker jag fungerar super när man kan vara lite flexibel med datumen!
 
Hur billigt vill du komma undan? Om man är flexibel med när man åker så behöver det inte alls bli dyrare att åka charter om man bara håller upp ögonen. Jag hjälpte i helgen min granne att boka en vecka i Grekland för två vuxna och tre barn (3 år-9 år) och det kostade med charter totalt strax under 11 000 kr på ett fyrstjärnigt hotell med frukost i slutet av maj.

Charter är billigast i maj och slutet av augusti. Att boka bara boende är dyrast i augusti och juli. Airbnb kan vara värt en koll också.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre Jag försöker skaffa mig framtidsdrömmar/planer, eftersom jag helt enkelt behöver något att kämpa för etc. :p Något jag kom på som jag...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Jfrelin
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Vad är detta?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp