Hitta en bra schaman?

miumiu

Trådstartare
Google är inte min vän idag, men vad jag eftersöker är en utövande schaman i GBG med omnejd (kan ev tänka mig att åka längre sträckor men måste veta att det är "legit") för schamansk healing. Av någon anledning blir jag skeptisk om dom är blonda och heter typ Mats eller Helene, helst hade jag velat få tag i en typ peruan eller nåt men inser att detta kan bli knepigt så försöker ha ett öppet sinne. Känner mig också skeptisk till alla dessa "boka direkt"-anslutna, återigen det kan vara bara fördomar men jag får för mig att man måste mera "dig deep" för att hitta det jag söker.
 
Hur vet man om en scheman är bra? 😅

Vad söker du i en scheman?
Jag tänker någon som är jävligt duktig på healing 😁 Alltså har goda referenser att ge ut. Har tidigare testat reiki etc men det är inte det jag eftersöker nu. Har ett specifikt problem som jag behöver ha hjälp med och har fått för mig att detta är värt att prova ändå, man lever bara en gång osv.
 
Google är inte min vän idag, men vad jag eftersöker är en utövande schaman i GBG med omnejd (kan ev tänka mig att åka längre sträckor men måste veta att det är "legit") för schamansk healing. Av någon anledning blir jag skeptisk om dom är blonda och heter typ Mats eller Helene, helst hade jag velat få tag i en typ peruan eller nåt men inser att detta kan bli knepigt så försöker ha ett öppet sinne. Känner mig också skeptisk till alla dessa "boka direkt"-anslutna, återigen det kan vara bara fördomar men jag får för mig att man måste mera "dig deep" för att hitta det jag söker.


Har du kollat in schamansidan där det finns en sammanställning av terapeuter i Sverige?

https://www.schamansidan.se

Vet inte hur heltäckande den är och angående referenser så gissar jag att du kanske kan be om det om du kontaktar ett en av terapeuterna
Vet inte alls hur seriösa dessa terapeuter är men står lite om vad de har för utbildning och bakgrund på varje iallafall. Har inga egna erfarenheter utan hittade denna på nätet.
 
Beroende på vad det är du söker i en shaman så kan ju svaren bli olika...

Naud Vanarot är väldigt trevlig. Utbildad psykodramaterapeut.
 
Nu har jag varit på healing!

Ljuvlig upplevelse och jag fick börja med att dra ett tarotkort som hon läste för mig. Drog en vit duva som lyfter mot himlen. Sen pratade vi om varför jag var där och om vad som har hänt. Sedan fick jag healing där hon bland annat slog på renskinnstrumma och tryckte/drog i olika kroppsdelar så jag började gråta och skratta. Till sist kom den lilla skärvan av mig själ som jag tappade vid tågspåret när jag, Kaj och farsan nästan blev ett med evigheten tillbakakravlandes in i mig. Jag kunde känna det och hon såg det. Den hade legat i gräset där jag blev släpad hela tiden.

En annan rolig sak var att hon frågade om jag skriver. Hon fick väldigt mycket sånt till sig tydligen, och kallade mig i sitt huvud för ”lilla Astrid”.

Just nu mår jag precis så toppen som man gör när man återfått en vital del av sin innersta kärna som varit på glid i över ett år!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp