Hitta ett jobb som jag klarar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig faktiskt lite knäckt. Förra veckan fick jag ett industrijobb här i närheten via ett bemanningsföretag. Jobbet var väldigt stressigt, passa en maskin. I lokalen var det typ 40 grader varmt och jag måste stå i 7,5 timme. Tre raster på 10 min vardera var allt. Min rygg pajade fullkomligt.

Redan från början frågade jag bemanningsföretaget om det kanske gick att få sitta ibland men det var tvärnej så jag hade inga större förhoppningar om detta jobb.

Och nu ringer nästa bemanningsföretag och har jobb åt mig. Stående förstås...jag vill ha ett jobb men min kropp klarar inte att stå i 7,5 timme på betonggolv.

Snart blir jagväl spärrad från a-kassan pga av arbetsvägran.
 

Butiksbiträde? Sitta i kassan och fylla på varor? De anställer också queereinsteiger, Aldi tex betalar bra, mellan 13-15 Euro i timmen, Urlaubsgeld och Weihnachtsgeld.
 
Jag får kasta iväg en ansökan till Aldi
Min granne sökte dit men hon fick inget trots butiksvana från Müller. Men ett försök är det värt.
 
Sök hos alla butiker ni har. Även Lidl har fått bra betyg. Fundera på vilka du kan tänka dig, googla sen och kolla vad för betyg och vad de betalar. Funderar själv på att lämna vården (då det fortfarande krånglar med godkännande av min utbildning) och jag skulle tjäna mer per timme samt ha alla söndagar och röda dagar ledigt så jag har efterforskat lite. Nackdelen är, det är svårt hitta heltid men ändå inte omöjligt. Nu har jag fördelen jag har en utbildning inom det området också som inte behöver godkännas statligt som min vårdutbildning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp