Hitta ett specifikt katt spö alt göra eget

Alexandra_W

Trådstartare
Jag har ett katt spö katterna är tokiga i. Köpt för länge sen och minns inte var. Dåvarande katter var lagom imponerade. Nuvarande älskar det men det sjunger på sista versen.

Har hittat det I två onlinebutiker men där är det slut. Vet någon vem tillverkaren är eller har sett ett någonstans? Eller vet hur man gör ett eget så likt som möjligt. Särbon är gammal flugfiskare och ska prova gör nåt liknande men ni vet ju hur katter är...

Screenshot_20190717_220750.jpg
 
Tack. Jag har dock liknande som det jag har - som helt ratas. Trodde det skulle räcka med fjädrar men tydligen kinkigare än så?
 
Flugfiskare är väl vana att göra den ena flugan efter den andra tills det "tar". Mins när jag var barn så var det papperssvala som yrades runt med metspöt som var poppis för några av ungkatterna - till mammas stora förskräckelse då gärna innomhus. Jag är helt säker till att jag var heelt oskyldig till att bidra till att en och annan blomkruka välte.
 
Jag har ett katt spö katterna är tokiga i. Köpt för länge sen och minns inte var. Dåvarande katter var lagom imponerade. Nuvarande älskar det men det sjunger på sista versen.

Har hittat det I två onlinebutiker men där är det slut. Vet någon vem tillverkaren är eller har sett ett någonstans? Eller vet hur man gör ett eget så likt som möjligt. Särbon är gammal flugfiskare och ska prova gör nåt liknande men ni vet ju hur katter är...

Visa bifogad fil 33314
Undrar om inte jag har ett sånt
Ska kolla när jag kommer hem
Har ganska många olika, Ija föredrar da birden
 
Denna såg lite liknande ut kanske?

https://www.dogcorner.se/product/kattspo-med-lila-fjader

Jag tänker också att det kanske har med materialet att göra. Kanske de spöna har äkta fjädrar så de luktar godare, medan de andra har syntetiska?

Tack!

Ja jag tror det är endera materialet. Särbon svär på att det är storkfjäder. Som sagt gammal flugfiskare så han borde veta men jag är skeptisk med tanke på priset på den.

Men tror det kan vara fjäder, färg och känslan i materialet. Lukas blir enormt triggad och beter sig som om det är ett äkta byte, och så reagerar han inte med övriga leksaker. Även de andra katterna hugger och slår den där på helt annat vis än da bird wild things vippan som är nummer två på favoritlistan. På tredje plats kommer original da bird.förurom ragdollen som har en fjäderboa (längre). Den bryr sig ingen annan om trots att den känns för mig lika som favoriten. Så verkar kinkig värre..
 
Outgrundliga äro kattens vägar. Nikita hade en pipande boll med fjädrar som hon var galen i. Modellen hade utgått när jag behövde köpa en ny. Jag köpte vad jag kan svära på var i princip samma. Totaldiss :meh:

Hittade original modell några år senare. Köpte fem stycken. Totalt ointressanta. Ibland är det tur att katter är experter på att generera kattslavar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 088
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 720
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp