Hitta Frisörer

TheRedLightning

Trådstartare
Hur gör ni när ni ska hitta en bra frisör?

Tänker speciellt på er som inte går hos samma frisör gång efter gång, alternativt ska byta och hitta en ny.

Hur går ni tillväga och vilka krav har ni?
 
Brukar gå efter folks rekommendationer. Nu när jag bytte senast så rekommenderade min gamla frisör mig denna nya :)

De ska vara lyhörda och inte prata för mycket :D
Det försöker jag också, men i mitt fall hittade jag inga rekommendationer. Inga vänner som ville svara på hur de upplevde de olika frisörerna, lite googlade sa inte så mycket heller.

Jag håller med fullt ut på det sista, jag har varit hos en frisör, som jag inte går till igen. Frisören pratade nedlåtande om mitt hår och jag får en olustig känsla och vill inte gå dit mer, känns inte som de klippt så det blivit bra, utan mest bara toppat, tagit betalt och struntat i att det är kvar skadat hår.

Letar för fulla muggar efter en bra frisör här nu, behöver verkligen klippa mig. :o
 
Hur gör ni när ni ska hitta en bra frisör?

Tänker speciellt på er som inte går hos samma frisör gång efter gång, alternativt ska byta och hitta en ny.

Hur går ni tillväga och vilka krav har ni?
Tror inte det här finns överallt men jag använder timma, man kan boka tider till lite billigare pris som ofta är ganska nära inpå :). Har blivit nöjd alla gånger jag använt det. Men brukar kolla på deras instagram innan för färgning osv.
Sist råkade jag boka in mig hos en frisör på Östermalm, kom någon kille infarande med hårkris, var tydligen någon tidigare paradise hotell deltagare :p . Jag har ju noll koll på sånt och kände mig lite malplacerad där.
 
Tror inte det här finns överallt men jag använder timma, man kan boka tider till lite billigare pris som ofta är ganska nära inpå :). Har blivit nöjd alla gånger jag använt det. Men brukar kolla på deras instagram innan för färgning osv.
Sist råkade jag boka in mig hos en frisör på Östermalm, kom någon kille infarande med hårkris, var tydligen någon tidigare paradise hotell deltagare :p . Jag har ju noll koll på sånt och kände mig lite malplacerad där.
Nä, jag tror inte vi har det här nere i de Småländska skogarna, kanske finns något i Jönköping, men det är lite långt att åka bara för en klippning.

Jag har go lust att köpa mig en trimmer och snagga av allt, det gör mig lite smått "galen" att inte hitta en bra frisör.
 
Men du vet ju inte om en frisör är bra eller inte för dig och ditt hår innan du varit där? Det är bara att börja testa tills man hittar någon man fastnar för, det finns inget annat sätt.
 
Mitt bästa tips är att gå in på instagram och söka på din stad + frisör. tex #frisörkalmar och se om du hittar bilder från någon salong som ser ut att passa vad du är ute efter. Så hittar de flesta nya kunder till mig.
Sen brukar jag säga till de nya kunder som kommer ibland och säger "Jag har varit hos 10 olika frisörer men jag hittar ingen jag gillar som kan fixa mitt hår" att då kommer de troligvis inte bli nöjda hos mig eller för då ligger problemet hos dom.
 
Mitt bästa tips är att gå in på instagram och söka på din stad + frisör. tex #frisörkalmar och se om du hittar bilder från någon salong som ser ut att passa vad du är ute efter. Så hittar de flesta nya kunder till mig.
Sen brukar jag säga till de nya kunder som kommer ibland och säger "Jag har varit hos 10 olika frisörer men jag hittar ingen jag gillar som kan fixa mitt hår" att då kommer de troligvis inte bli nöjda hos mig eller för då ligger problemet hos dom.
Problemet kan säkert ofta ligga hos en själv, jag tycker det är lättare att få färg som jag vill ha det en klippning. Eller så är jag bättre på att föreställa mig med ljusare slingor än kortare hår :p.
 
Mitt bästa tips är att gå in på instagram och söka på din stad + frisör. tex #frisörkalmar och se om du hittar bilder från någon salong som ser ut att passa vad du är ute efter. Så hittar de flesta nya kunder till mig.
Sen brukar jag säga till de nya kunder som kommer ibland och säger "Jag har varit hos 10 olika frisörer men jag hittar ingen jag gillar som kan fixa mitt hår" att då kommer de troligvis inte bli nöjda hos mig eller för då ligger problemet hos dom.
Nu vet jag inte om det skett något missförstånd här, men jag kan förtydliga att jag gått hos en bra frisör tills jag flyttade hemifrån, sen gick jag till en frisör här (13 år sedan), gjorde ett misstag och sa ja till att få håret uppklippt, trodde då det var samma som att få det toppat.
Sen har jag klippt mig själv hemma, vilket fungerade bra fram tills jag blekte håret (6 år sedan) och behövde hjälp. Gick till samma frisörsalong igen, fick dock ej samma frisör och den jag fick pratade väldigt nedlåtande om mitt hår och gav inga tips eller råd på vad jag skulle göra, tappade förtroendet för den frisörsalongen, gick ej dit igen.
Toppade mig hemma istället, men det blev aldrig riktigt bra fick tips om en annan hårsalong (5 år sedan) och gick dit, frisören där var toppen, gav tips och råd och berättade varför håret blivit som det blivit, men tyvärr la den salongen ner så blev aldrig mer än ett besök där...
Klippte mig hemma igen och gav den där första salongen en chans till (3 år sedan), men det känns inte som den frisören bryr sig om hår längre och det känns så sterilt och opersonligt. Båda dessa salonger har funnits i samma ort där jag bor.

Nu ska jag göra en riktig hår-makeover och vill inte gå till vem som helst, är inte sugen att betala 500kr eller mer och det inte blir bra, därav jag letar sätt att läsa om rekommendationer på hur andra upplevt frisörsalongerna. Ska nog även passa på och fråga kunderna här i regionen vart de klipper sig och hur de upplever det, alltid bättre med personliga referenser eller vad man ska säga, men skadar inte att kolla upp alternativ som finns.
 
Nu ska jag göra en riktig hår-makeover och vill inte gå till vem som helst, är inte sugen att betala 500kr eller mer och det inte blir bra

Jag skulle nog säga att det är nog ganska sällsynt att bra frisörer ligger billigare i pris än 500 kr och då för en vanlig klippning, så jag tänker mig att ska man göra en mer omfattande hår-makeover, så lär det nog kosta en skaplig slant mer än 500 kr.
 
Jag skulle nog säga att det är nog ganska sällsynt att bra frisörer ligger billigare i pris än 500 kr och då för en vanlig klippning, så jag tänker mig att ska man göra en mer omfattande hår-makeover, så lär det nog kosta en skaplig slant mer än 500 kr.
Nu var priset jag skrev bara en figurativ siffra, sist jag klippte mig kostade en toppning 300kr och eftersom jag inte klippt mig hos frisör på ett tag drog jag till med en figurativ summa.
Sen poängen med det stycket var att jag är inte sugen på att betala den figurativa summan om slutresultatet inte blir bra, dvs klippningen är helt åt skogen. Hur kul är det att punga ut de pengarna och sen få gå till en annan frisör för att fixa och sen betala samma peng inge, nej tack säger jag. Därav det jag skrev som jag gjorde om det.
 
Nu var priset jag skrev bara en figurativ siffra, sist jag klippte mig kostade en toppning 300kr och eftersom jag inte klippt mig hos frisör på ett tag drog jag till med en figurativ summa.
Sen poängen med det stycket var att jag är inte sugen på att betala den figurativa summan om slutresultatet inte blir bra, dvs klippningen är helt åt skogen. Hur kul är det att punga ut de pengarna och sen få gå till en annan frisör för att fixa och sen betala samma peng inge, nej tack säger jag. Därav det jag skrev som jag gjorde om det.
Problemet är att du inte kan ha en aning om du kommer att bli nöjd förrän du gjort det. 1000 pers kan älska en frisör som du ändå inte blir nöjd med.
 
O
Nu var priset jag skrev bara en figurativ siffra, sist jag klippte mig kostade en toppning 300kr och eftersom jag inte klippt mig hos frisör på ett tag drog jag till med en figurativ summa.
Sen poängen med det stycket var att jag är inte sugen på att betala den figurativa summan om slutresultatet inte blir bra, dvs klippningen är helt åt skogen. Hur kul är det att punga ut de pengarna och sen få gå till en annan frisör för att fixa och sen betala samma peng inge, nej tack säger jag. Därav det jag skrev som jag gjorde om det.
Om man blir missnöjd kan man klaga och så får frisören fixa till det.
 
Jag brukar googla frisör plus stad jag vill klippa mig i och ta ett ställe som har online bokning plus att de har skrivit ut priset för klippningen. Jag är alltid nöjd. Men då brukar jag bara klippa bort det slitna och har lärt mig att mitt hår inte fungerar med uppklippning
 
Jag föredrar att gå till riktigt utbildade frisörer med lägst Gesällbrev. För mig är det en bra grundläggande kvalitetsstämpel att gå efter. Sen absolut, alla med gesällbrev är inte bra, men jag utgår alltid ifrån det.
Stället jag går hos nu, har enbart ordentligt utbildade frisörer, de vidareutbildar sig regelbundet.

Jag har aldrig varit så nöjd som nu med mitt hår.
Säger Aldrig mer, till "den billiga frisören på hörnet". Men det är min åsikt.
 
Tack för den här tråden. Nu fick jag ändan ur vagnen och beställde tid hos en ny frisör, samma som min syster har. Fick tid i morgon redan 👍. Har inte bytt på 18 år :crazy:. Inte missnöjd men hon bor lite långt bort min gamla.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 198
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Jfrelin
·
Kropp & Själ Kan vi snacka frisyrer och klippning av håret? Hur ofta klipper ni er? Går ni till frisören eller klipper ni er själva? Vad ingår hos...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 675
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
503
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp