Hitta låten?

netia

Trådstartare
Jag hoppas någon kan hjälpa mig.
Letar efter en äldre techno-låt.
Från 90- eller 00-talet.
Det jag kommer ihåg är "back, back, forth, forth, back....."
När jag försöker söka på det får jag fram både äldre och nyare låtar som har någon/några av orden i texten, men lyckas inte få fatt i den jag vill ha.
Någon som har någon idé?
 
Har du något exempel på en låt som har lite samma stil? Techno har ytterst sällan någon identifierbar sång, så jag skulle gissa att du är ute efter någon form av eurodance eller edm? Det blir mycket lättare att gå igenom arkiven om man är i någorlunda rätt genre och bpm. :)

(Jag jobbade som DJ mellan 2001 och 2009, så det är inte omöjligt att det är något jag har. Det gör också att jag vet att all möjlig elektronisk dansmusik ibland kan benämnas techno om man inte är så petig med kategoriseringen. :idea:)

Eller ja, det beror ju såklart på hur man bedömer "sång" såklart, inser jag nu. Var det enstaka ord i låten, eller är det där bara en del av texten?
 
Senast ändrad:
Du har helt rätt. Jag tog techno som något allmänt begrepp.
Så mycket text som i eurodance var det inte i låten.
Ska se om jag kan hitta något som liknar den.
 
Gud vad nyfiken jag som älskar elektronisk musik men främst EBM blev. Kommer inte få frid förens den är hittad! :D
 
Den här låter liknande, men är för långsam.
Kanske en annan mix?
Back & Forth

Ja, det var precis den jag tänkte på. Den kom på mitten av nittiotalet och finns i extremt många remixer. (Och jag har för mig att den var rätt poppis igen för 10-15 år sedan. :angel:)

Den här versionen var den jag råkade ha liggande:
 
Electro house skulle jag kalla det, om du ska leta vidare. Fast på Youtube och liknande är det ju sällan såpass genrespecifikt att man har riktig nytta av den informationen. Det finns garanterat massa upptempomixar från sent 90-tal eller tidigt 00-tal.

(Om någon skulle be mig om "lyssningsbar" vocal techno skulle det landa någonstans åt det här hållet:)
 
Men tror du att det är den texten du känner igen, eller ska vi leta vidare bland andra låtar? Det finns ju en hel del hardstyle med liknande text, men de flesta är "back and forth, back and forth" vad jag kan höra. :confused:
 
Electro house skulle jag kalla det, om du ska leta vidare. Fast på Youtube och liknande är det ju sällan såpass genrespecifikt att man har riktig nytta av den informationen. Det finns garanterat massa upptempomixar från sent 90-tal eller tidigt 00-tal.

(Om någon skulle be mig om "lyssningsbar" vocal techno skulle det landa någonstans åt det här hållet:)
Ja, den här känns mer åt det hållet jag minns låten. Mycket musik och lite tjatter.
 
Men tror du att det är den texten du känner igen, eller ska vi leta vidare bland andra låtar? Det finns ju en hel del hardstyle med liknande text, men de flesta är "back and forth, back and forth" vad jag kan höra. :confused:
Jag misstänker att det kan vara en remix eller en mash variant av den låten, men helt säker är jag inte.
Den jag minns var inte så långsam och funkig.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: MiniLi
·
Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 978
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 182
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp