Hitta medryttare

sthu

Trådstartare
Jag behöver Medryttare till mina två hästar, kan inte rida själv längre på grund av skadad höft.
Jag har annonserat på Facebook och på blocket men hittills har ingen hört av sig. Jag bor ca 1,5 mil från närmsta större samhälle, ingen vidare bussförbindelse. Kan det vara det som avskräcker? Här är rätt hästtätt så folk kanske inte är villiga att åka?
Hur bär man sig åt för att hitta en medryttare när man saknar kontakter?
 
Lapp på lokala ridskolans anslagstavla?
Jag bor också illa till, men har haft tur och ett par av grannarna är ridintresserade.
 
Har frågat om jag fick sätta lapp på ridskolan, de sa nej.. :( Kan ju fråga igen. Ska sätta en lapp vid lokala mataffärerna också, kanske någon som nappar.
Alla mina grannar har egna hästar..
 
Jag vet ju inte hur du har formulerat din annons, men jag tänker att det är viktigt att skriva en intressant annons. Bild på hästarna med deras utbildningsnivå ihop med egenheter och vad du önskar av en medryttare.
 
Hur har du formulerat dig i annonsen? Jag sållar bort ägare som låter besvärliga redan i annonsen. T.ex. annonser där hästägaren skriver om tidigare negativa erfarenheter av medryttare.

När jag letar medryttarhäst vill jag att följande ska framgå av annonsen:

Hästens ras/typ
Ålder
Utbildningsnivå
Temperament
Bockar den? Stegrar den sig? Sticker? Eller är det en trygg och cool häst? Går det att rida ut ensam? Osv.
Vad ägaren vill att medryttaren ska göra
Vilken typ av ridning som erbjuds
Kostnad (jag sållar bort de som är för dyra)
Finns möjlighet att rida för tränare (för egen kostnad såklart) så är det helt klart något som lockar mig lite extra
Sen är det skönt tycker jag att få veta varför man letar medryttare: Jag sållar bort såna som man märker redan i annonsen att hen egentligen inte vill ha medryttare men känner sig tvingad. Jag vill känna mig uppskattad och önskad och inte som ett nödvändigt ont.

De två gånger jag sökt medryttarhäst har jag hittat via annons på FB. Annonserna har direkt talat till mig och jag har känt att den hästen skulle kunna vara nåt för mig.
 
Jag har försök beskriva hästarna så gott jag kan, att den ena är lugn och snäll men något envis och den andra något oberäknelig men bra för en erfaren ryttare. (Har givetvis använt fler ord i annonsen)
Priset är gratis, så det tror jag inte är problemet.
Jag har visserligen inte skrivit varför jag letar medryttare, det skulle jag kunna lägga till.
Bild har jag ingen bra men det kan jag säkert fixa en.
Jag har skrivit att jag är väldigt öppen för lösningar med antal dagar, träningar osv.

Får gå igenom annonsen igen och se om jag kan formulera om mig lite.
 
Jag har försök beskriva hästarna så gott jag kan, att den ena är lugn och snäll men något envis och den andra något oberäknelig men bra för en erfaren ryttare. (Har givetvis använt fler ord i annonsen)
Priset är gratis, så det tror jag inte är problemet.
Jag har visserligen inte skrivit varför jag letar medryttare, det skulle jag kunna lägga till.
Bild har jag ingen bra men det kan jag säkert fixa en.
Jag har skrivit att jag är väldigt öppen för lösningar med antal dagar, träningar osv.

Får gå igenom annonsen igen och se om jag kan formulera om mig lite.

Jag tycker att det låter bra. Du kanske bara har otur? De som bor i närheten letar inte och de som letar bor inte i närheten?
 
Jag behöver Medryttare till mina två hästar, kan inte rida själv längre på grund av skadad höft.
Jag har annonserat på Facebook och på blocket men hittills har ingen hört av sig. Jag bor ca 1,5 mil från närmsta större samhälle, ingen vidare bussförbindelse. Kan det vara det som avskräcker? Här är rätt hästtätt så folk kanske inte är villiga att åka?
Hur bär man sig åt för att hitta en medryttare när man saknar kontakter?
Synd du bor så långt bort, annars hade jag nog kunnat hjälpa. Finns det någon grupp på facebook för t ex "hästfolk i Västra Götaland" eller liknande? Kollat runt bland dina hästvänner om de vet någon via dom?
 
Jag har liknande problem. Det är för lätt att ha egen häst, så de potentiella ryttarna är redan upptagna med annat.

Jag hade ren tur som hittade en tjej som funkar med både mig och hästen. Efter byte av stall har hon dock fått mycket svårare att ta sig ut, men jag hoppas på att hon ska ta sitt körkort snart. Jag vill verkligen inte försöka hitta nån annan.
 
Synd du bor så långt bort, annars hade jag nog kunnat hjälpa. Finns det någon grupp på facebook för t ex "hästfolk i Västra Götaland" eller liknande? Kollat runt bland dina hästvänner om de vet någon via dom?

Ja, har annonserat i medryttargrupp för skaraborgare och köp och sälj västra Götaland.
Har inga hästkontakter kvar i trakten.. Bad hovslagaren hålla öronen öppna och lämna ut mitt nummer om han hör nån som letar häst.
 
Ja, har annonserat i medryttargrupp för skaraborgare och köp och sälj västra Götaland.
Har inga hästkontakter kvar i trakten.. Bad hovslagaren hålla öronen öppna och lämna ut mitt nummer om han hör nån som letar häst.
Ah, hade något sådant på känn och synd där med hästkontakterna, men bra idé med hovis. :up:
Hoppas du får napp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 271
Hästmänniskan Hej! Jag är 21-årig medryttare/skötare till en D-ponny sedan drygt ett år tillbaka. Innan den här hästen så har jag arbetat ideellt som...
2
Svar
26
· Visningar
4 525
Senast: Grazing
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 300
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp