Hitta på i Stockholm med 10 åring?

Kratus

Trådstartare
Ja som rubriken säger, vad kan man hitta på med en 10-åring? Det bör vara enkelt att ta sig med kollektivtrafiken, jag är inte så van (längre) att åka i Hufvudstaden. Han älskar minigolf, dataspel osv men vi är öppna för det mesta.
Tar gärna emot tips på sushirestaurang som har god sushi och är prisvärd.
Det är födelsedagspresent så vi ska ha en aktivitet och ett restaurangbesök. :love:

Vi utgår från Årsta.
 
Minigolf och discgolf på Kärsön?
Det finns (tror jag) en hygglig sushi restaurang på Brommaplan, annars fika på Brostugan
 
Paradoxmuseet :love:
Det ligger vid Hötorget och är fantastiskt roligt även för oss vuxna. Kolla in på deras sida och se till att ha mobilkameran redo för att ta lite galna foton på er själva. Finns även personal på plats som hjälper till med fotografering om man vill.
 
Såg rubriken och tänkte direkt Tekniska Museet och Teknorama jag med.
Vi hade obligatoriskt besök en gång årligen när farsan levde och jag och syrran var yngre.

En del av min grundläggande bildning i ryggmärgen kommer fan från Tekniska Museet och Bamses Skola (faktasidor i tidningen Bamse på 80talet). Mkt stolt över detta.
 
Tack för förslag! :)

Ska höra med systersonen vad han säger om att gå på Tekniska.
 
Finns en bra sushi på Valhallavägen 180 (NoBURU). Nära Gärdet. Tar typ 20 minuter att promenera från Tekniska Museet.
 

Liknande trådar

M
Övr. Barn Hej! Nu behöver jag lite hjälp utav er som är föräldrar eller är allmänt duktiga med barn. Situationen ser ut så här: Jag ska...
Svar
9
· Visningar
1 636
Senast: ponnymamma
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
1 924
Senast: Atalantha
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 465
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp