Bukefalos 28 år!

Hitta partner

chanelno5

Trådstartare
Är en kille med egen häst, jag verkar få nobben från alla hästintresserade tjejer. Har jag bara träffat på fel tjejer eller vill ni hästhobbyn för er själva?
:o
 
Sv: Hitta partner

Handlar väl mer om personkemi än om hobby?

Skulle gärna ha en kille som delade mitt intresse, men det handlar ju om att hitta RÄTT kille;)

Så, ja, du har nog inte hittat rätt tjej!
 
Sv: Hitta partner

Du har bara inte träffat rätt tjej. Min man och jag har hästintresset gemensamt och det går alldeles utmärkt. :)
 
Sv: Hitta partner

Nej då :p Att ha samma hobby säger ju ingenting om personkemin.

Min sambo har inte alls samma hobbyer som jag. Skulle såklart vara kul om han började rida, men han skulle väl bli glad om jag började spela datorspel ;)
 
Sv: Hitta partner

säger samma, du har nog bara inte hittat rätt tjej

Jag är i och för sig nöjd att min make inte är häst intresserad, för jag tror att det kan vara svårt att synka ihop två erfarna hästmänniskor till en enhet eftersom man ofta har ganska olika syn på hur saker och ting ska vara - hantering, skötsel, träning etc. Men hade jag träffat en hästintresserad man som var intressant så hade han fått samma chans som den jag råkade gifta mig med.
 
Sv: Hitta partner

Instämmer med övriga. Det är personkemin det handlar om, inte att vi skulle vilja ha hobbyn för oss själva.
 
Sv: Hitta partner

Du får inte nobben av hästtjejerna för att du har häst; däremot som ameo säger kan det visa sig med tiden att synen på hästar skiljer sig åt. Inte heller är det givet att få napp för att du har häst. En relation handlar om mer än så.

Det finns en dejtingtråd du kan ge dig in i och diskutera vidare och dela dejtandets vedermödor med andra som är på jakt. :)
 
Sv: Hitta partner

Testa att skaffa en hästgård i stället. Dår blir det nog fart på dejtandet....... :)
 
Sv: Hitta partner

Om alla hästintresserade tjejer nobbar en heterosexuell singelkille med egen häst undrar jag vad det beror på? Många drömmer ju om att kunna dela intresset med sin partner. Stöter du på fel tjejer eller på fel sätt? Är du en ridtravarägare i ett dressyrsnobbstall eller tvärtom? Vad är det för sorts tjej du letar efter och vem är du själv? Finns "din" tjej snarare bland ridskoleryttarna? Vad är det som händer, blir du den evige kompisen snarare än den man blir intresserad av att dejta?
 
Sv: Hitta partner

Tack för ni hjälper mej med mina funderingar. Har min häst i ett stall med 2 hästar, inget glammig men väl fungerande, hästen i fråga är ett halvblod 17 år som åldern börjat ta ut sin rätt på. Det är inte omöjligt att min träff skulle finnas bland ridskoleryttarna, men skulle helst träffa någon med egen häst så man kan ta en tur ihop. Är ganska troligt att jag stöter på fel tjejer eller på fel sätt, men har lätt för att prata med och kan nog bli kompisen istället. Tror att de tjejerna i min ålder som håller på med hästar har barn som antingen tränar eller tävlar och lagt sin egen ridning på hyllan ett tag. Kan ha fel. Är nära de 40. Jag har inga tävlingsambitioner, men skulle gärna följa med om ens partner skulle åka och tävla eller träna. Har jag inget att göra och det är tävling i närområdet åker jag gärna och tittar.
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta partner

Jag tror att du fokuserar på fel grej. Att leta partner är inte som att söka jobb, att man ska matcha kompetens. Det handlar om personkemi, inte titlar.

Släpp kategoriserandet och leta efter rätt person istället för att titta på yttre omständigheter. Visst förstår jag att det skulle vara kul att dela intresset, men säg den tjej som inte gillar hästar :p
 
Sv: Hitta partner

Jag hittade ett fel direkt ;) Om man är kille ,snart 40 då kanske man inte ska välja det forumnamnet.
Inget illa ment :)
 
Sv: Hitta partner

Kan ju vara hästens namn som används, och han letar väl IRL och inte här? :p
 
Sv: Hitta partner

Jag förstår inte vad det är för fel på forumnamnet?

Till TS;

Jag tror det är personkemin som inte har stämt snarare än att du har hästar som hobby. Ibland så hittar man rätt utan att man letar.
 
Sv: Hitta partner

Tack för ni hjälper mej med mina funderingar.

Jag tycker du låter trevlig och funderar seriöst kring vad problemet kan vara. Ja, folk runt 40 som är ogifta har kanske ofta en relation bakom sig och delad vårdnad om barn. Är det ett problem för dig om det finns barn sedan tidigare?
Sen är det ju inte bara hästintresset som ska passa utan även andra saker, typ av jobb, typ av liv, andra intressen, ekonomi och framtidsplaner.. Det är inget absolut krav att man är lika varandra men ofta underlättar det ju.

Är du engagerad i en ridklubb/förening? Om inte kanske det är ett smart drag, att vara med som tävlingsfunktionär eller vara med och hjälpa till, lära känna många föräldrar till ridande barn (med fokus på ensamstående mammor), erbjuda att hjälpa till att lasta eller att rida ut tillsammans..

Sen ska jag också villigt erkänna att de killar som jag genom åren har delat stall med inte har varit särskilt bra dejtmaterial (jag är gift men för andras del då). Två har varit homosexuella, en hade främlingsfientliga åsikter (tjejer gillar inte sånt), ett par var gubbsjuka och trånade efter unga flickor, någon ansåg sig vara stjärnan i stallet som alla andra borde beundra, och så fanns det ett antal pappor till ridande barn... kan inte komma på någon jag skulle ha velat dejta om jag hade varit singel. Så jag kan tänka mig att en helt normal trevlig kille som är hjälpsam och ödmjuk och snäll inte borde ha någon större konkurrens.

Tittar du i fel liga?
 
Sv: Hitta partner

Har inga barn, men skulle inte välja bort någon som har det. Skulle nog behöva lite tillvänjningstid men skulle satsa helhjärtat på att lyckas. Vad det gäller stallsituation är jag nog mest den som gärna hjälper andra, men är dålig på att ta hjälp. Skulle jag träffa rätt personlighet skulle jag kunna flytta dit. Kan vara så att du har rätt om vilken liga. Var lättare att träffa folk när man red på ridskola, men då var man inte singel.
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta partner

Du låter som en sympatisk typ...;)

kan inte begripa att tjejerna inte nappar. Gillar din inställning utifrån det du skriver.
Du kommer säkert att hitta en lämplig tjej.
 
Sv: Hitta partner

Varför är det så viktigt att hitta en partner som också håller på med hästar? Min sambo är ingen hästkarl och det är skönt, han har sina hobbyer och jag har mina. Sen delar vi på dom ibland, han följer med mig ut och rider och jag följer med honom ut och paddlar...
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
814
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 755
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 670
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp