Hitta pris på bilservice

Görel

Trådstartare
Moderator
Varför är det så svårt att hitta priser på bilservice på nätet innan man bokar tid?

Jag behöver serva min nyinköpta bil, den förra servades inte regelbundet och stället jag servade den på finns inte kvar så jag måste hitta ett nytt. Har letat runt både bland märkesverkstäder och mindre verkstäder, och ingen ger mig ett pris innan jag bokar. För mig känns det väldigt bakvänt att inte få veta vad en tjänst kostar innan jag bokar den.
 
Varför är det så svårt att hitta priser på bilservice på nätet innan man bokar tid?

Jag behöver serva min nyinköpta bil, den förra servades inte regelbundet och stället jag servade den på finns inte kvar så jag måste hitta ett nytt. Har letat runt både bland märkesverkstäder och mindre verkstäder, och ingen ger mig ett pris innan jag bokar. För mig känns det väldigt bakvänt att inte få veta vad en tjänst kostar innan jag bokar den.

Vad konstigt, de måste ju kunna svara på vad en normalservice går på för bilmodellen och antal körda mil (det är ju typ byte av olja/oljefilter och byte av andra vätskor/filter med vissa körmilsintervall). Om de sedan hittar något större fel är ju en annan femma men de måste ju kontakta dig innan de åtgärdar det.

Jag har alltid fått prisuppgift när jag uppgett bilmodell och miltal.
 
Vad konstigt, de måste ju kunna svara på vad en normalservice går på för bilmodellen och antal körda mil (det är ju typ byte av olja/oljefilter och byte av andra vätskor/filter med vissa körmilsintervall). Om de sedan hittar något större fel är ju en annan femma men de måste ju kontakta dig innan de åtgärdar det.

Jag har alltid fått prisuppgift när jag uppgett bilmodell och miltal.

Det har jag med. Nu senast fick jag t.o.m. en beställningsbekräftelse hemskickad där det stod specificerat vad som ingick och vad det kommer kosta. Om inget annat hittas såklart.
 
Det har jag med. Nu senast fick jag t.o.m. en beställningsbekräftelse hemskickad där det stod specificerat vad som ingick och vad det kommer kosta. Om inget annat hittas såklart.

Ja, exakt. När jag gör service på jobbilen måste jag ju alltid få godkänt från min chef innan och det har aldrig varit problem att få en prisuppgift och då har jag väl använt tre olika firmor, dels här i Dalarna och dels i Jämtland.
 
Varför är det så svårt att hitta priser på bilservice på nätet innan man bokar tid?

Jag behöver serva min nyinköpta bil, den förra servades inte regelbundet och stället jag servade den på finns inte kvar så jag måste hitta ett nytt. Har letat runt både bland märkesverkstäder och mindre verkstäder, och ingen ger mig ett pris innan jag bokar. För mig känns det väldigt bakvänt att inte få veta vad en tjänst kostar innan jag bokar den.
Jag har fyllt i formulär på Autoexpertens sida och fått ett prisförslag innan bokning. Tyckte det funkade bra och var prisvärt.
 
Vad konstigt, de måste ju kunna svara på vad en normalservice går på för bilmodellen och antal körda mil (det är ju typ byte av olja/oljefilter och byte av andra vätskor/filter med vissa körmilsintervall). Om de sedan hittar något större fel är ju en annan femma men de måste ju kontakta dig innan de åtgärdar det.

Jag har alltid fått prisuppgift när jag uppgett bilmodell och miltal.

Vilka sidor har du kollat på?
 
Jag kollar inte online, utbudet här är inte så stort, utan jag ringer.

Edit: Men jag vet att Volvo märkesverkstad har fasta priser på service online, beroende på bilens ålder.

Jag har ju kollat på nätet så det är inte riktigt samma sak. Jag förutsätter att jag får bättre svar via telefon.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 194
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 133
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 888
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp