Hitta rätt skor

sthu

Trådstartare
Jag behöver nya skor. Vanliga skor att promenera i.
Men, kruxet är att jag inte kan ha vadsomhelst. Jag får väldigt ont i benen om skorna är fel på något sätt. Jag har lätt att få benhinneinflammation och ont i största allmänhet.

Finns det något generellt skotips mot just benhinneinflammation?
Extra mjuka, breda, platta, uppbyggda?

Jag hatar att köpa skor men jag är inte så sugen på att gå barfota heller..
Bästa skoköpartipsen?
 
För många år sedan var ju skor med rund sula poppis. Jag köpte ett par promenadskor som jag alltid gick i när jag åkte till Paris i jobbet då jag brukade gå ca 30 000 steg/dag efter kontoret, de räddade mig från skavsårsplåster och blodiga strumpor och jag blev aldrig trött i benen trots många steg på gatstenar och asfalt. Jag slet ut dem men har inte kommit mig för att köpa nya då jag tyvärr inte går lika mycket i Paris längre. :laugh:
 
@Mia_R De kommer jag ihåg! Det kanske vore nåt, får försöka googla fram vad de kallas

Edit: MBT verkar märke heta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 512
Kläder & Bli fin Hej Buke! Jag behöver hjälp att bena ut vilka skor jag behöver. Det kan alltså blir flera par. Jag promenerar mycket utomhus, minst...
2
Svar
21
· Visningar
1 547
Senast: lambero
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 417
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 160
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp