Hitta stallplats?

J

jaded

Hur hittar man stallplats egentligen? Har alltid haft kontakter men nu ska jag flytta till ny stad där jag varken hittar eller känner någon.
Hur gör man? Har kollat annonser men inte hittat nåt.. Åker runt och letar efter stall och kackar på? fast det är jag nog för feg för..
 
Sv: Hitta stallplats?

Kör runt och lägg lappar i brevlådorna då behöver du inte gå in och fråga men får ändå fram vad du vill.
 
Sv: Hitta stallplats?

varför inte sätt aut en egen annons att du letar stallplatts?
 
Sv: Hitta stallplats?

Som sagt, annonsera själv här på Bukeflos t ex. Jag hyr ut stallplatser och kollar alltid om nån annonserar efter plats. Om det finns nån ridskola i närheten kan du ju kolla där på anslagstavlan och även sätta upp egen lapp. Lycka till!
 
Sv: Hitta stallplats?

Ring närmsta ridskola och be dem om tips, beskriv vad du vill ha så blir det lättare för dem. när du väl fått något telefonnummer så kan du sedan utav den pesonen få fler (stallägare brukar känna varandra).
 
Sv: Hitta stallplats?

Knackar på, så gjorde jag för att få den platsen jag har nu, bättre stall finns inte. Vad har du att förlora?
 
Sv: Hitta stallplats?

Vill du ha en plats till din häst har du nog inte råd att vara feg. :p

Sök på google och ring upp till stallar i området, kolla på ridskola/större stall - om de inte har plats kanske de vet någon som har.
Annonsera på alla annonssidor, i lokala affärer, och kolla annonser överallt.
 
Sv: Hitta stallplats?

Jag har annonserat, när jag var yngre satte man lappar på ICA, ridskolan osv och nu har det varit de stora annonssidorna. :)

Men det stallet jag står nu hittade jag av en slump faktiskt. De hade annons ute att de skulle sälja en häst som jag tyckte var jättefin. Klickade in på annonssidan och såg deras hemsideadress.
Klickade in och såg att inte bara var det rena drömmen, det låg dessutom mindre än 2 mil från mig!
Och de hade ledigt dessutom! :D

Jag har haft lite samma problem, jag har flyttat runt ganska mycket och jag har aldrig umgåtts i 'hästkretsar' så jag har aldrig direkt känt någon.
 
Sv: Hitta stallplats?

Jag ringer ridskolorna, de ger tips och sen kan de tipsen ge fler tips eller så ringer folk upp mig. Sist hade jag extra besvärligt då stoet var dräktigt och alla kan ju inte ta emot detta. Men jag ringde ridskolan som kontaktade en som också hade ett dräktigt sto och det blev superbra, nära o allt. Fast jag visste inte ens att det låg ett stall där:)
 
Sv: Hitta stallplats?

Hos oss är det många som knackat på :) De börjar i en ände, och ringer runt/knackar på. Till slut får de vårt nummer/adress eller så sätter de sig i bilen och åker runt och till slut hamnar de hos oss (grannarna vet ju att vi finns så om inte de har plats dirigerar de hit). Det är trevligt att direkt få ett ansikte och helhetsintryck jämfört med om man bara pratar på telefon.

Annars tycker jag det funkar med annonser också. Kollar annonser inför när jag ska flytta för att plugga, så får man ett hum om pris och tillgång i området. Man kan ju alltid fråga om den stallägaren vet några andra närliggande stall, ifall platsen redan är uthyrd eller inte passar dig. :)
 
Sv: Hitta stallplats?

Jag ringde till de större klubbarna och hörde om de hade plats. De är ju oftast lättast att hitta, och kan man stå där någon månad (om det inte är plats på en större anläggning man sökte från början, såklart...) så har man nog ett ganska bra kontaktnät sedan.

Jag hade sådan "tur" att de hade fullt på ridskolan, men tjejen gick ut och läste på anslagstavlan i stallet och ringde sedan upp mig så att jag fick en kontakt. :D
Det stallet stod jag sedan i tills jag hittade en sambo och flyttade vidare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 763
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 028
Senast: tuaphua
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 387
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 382
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp