"Hitta" tyska hingstar, var?

escade

Trådstartare
Jag har ett sto efter Escudo I, på pappans sida har jag hittat massor av info, men på mammans hittar jag ingenting! Hon är e Escudo I ue. Askan (e. Archimedes som är efter Abglanz) Jag vet inte var jag ska leta? Det är ju hannoveranare allihop (ej Abglanz, trak.) men jag hittar ingenting, någon som har något bra söktips?

Tack på förhand! :bow:
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

jag glömde säga att jag planerar att betäcka henne, därför jag så desperat vill veta!!!
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Askan är en hannoveranare f. 1973 fux, 165 cm.
E. Archimedes
UE. Forstner
Han tjänstgjorde på Celle

Archimedes f. 1963, fux och stod också på Celle, tror jag.

Detta kunde jag hitta på nätet men ska kolla lite mer hemma i mina böcker.
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

OH! Lovely, tack så mycket....kanske jag som e dålig på att googla bara! :o
 
Senast ändrad:
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Det är bara att man ska veta vad man ska googla på :D och det underlättar om man kan googla på tyska.
Tyvärr står det inget om varken Archimedes eller Askan i mina böcker men jag har ingen riktigt bra hannoveraner bok med de mer okända hingstarna.

När du googlar testa att lägga in stallion eller hengste bakom namnet.
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

okej...jag får göra lite fler insatser och fräscha upp min tyska lite ;) Tack iaf! Nån mer kanske vet?
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

escade skrev:
Jag har ett sto efter Escudo I, :bow:

Grattis! Du måste vara lycklig som har ett sto med den stammen! :)
Har du importerat henne själv?
Är sugen på att testa fryst från escudo men det blir så jälka dyrt
om stoet skulle strula...5000:- + moms per skick (+ att stations/vet avgiften blir mkt högre med fryst)...om man ändå vore rik!

Har du sett Escudo I på Eylers tyska sida med videosnuttar?
om inte kan du kika in här:

http://www.horse-gate.com/hengstvideos/index_tab.html
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Hej! Jag e jätteglad över min häst, hon är helt underbar, därför jag bara MÅSTE ta föl efter henne! Jag köpte henne från en häst handlare när hon var 5, hon e 9 nu. Kom från tyskland...
Kan bara rekomendera, hon har iaf alla kvaliteer jag vill ha hos en häst, väldigt allsidig!

Jag har sett filmen, men tack ändå :)
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Askan är en hannoveranare f. 1973 fux, 165 cm.
E. Archimedes
UE. Forstner
Han tjänstgjorde på Celle

Archimedes f. 1963, fux och stod också på Celle, tror jag.

Detta kunde jag hitta på nätet men ska kolla lite mer hemma i mina böcker.

min kompis häst kallas Celle fast han heter Celios :crazy:
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

hej

Jag sitter faktiskt oxå här och letar efter en hingst att betäcka mitt Escudo sto med...ler...håller med dig, denna häst är den bästa häst jag någonsin haft. Mycket hög ridbarhet och lätt att jobba med!

Har du hittat någon bra kandidat till ditt sto än??
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Info om Abglanz kan du hitta här: http://www.horse-gate.com/jh/

Askan är uppfödd av Werner Jirjahn och sattes i avel 1977. Han har sammanlagt haft 163 st tävlande avkommor som tillsammans tävlat in 213 895 euro. Han har inte lämnat några godkända söner men 14 st statpremiestom (ung diplom). Han har index 78 i hopp och 85 i dressyr.

Archimedes är född -63 och sattes i avel -67. Hans avkommor har tävlat ihop 192 464 euro (fördelat på 225 tävlande avkommor) och han är far till 3 godkända söner och 25 statspremieston.
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Vad kul att min gamla tråd har kommit fram! Tack så mycket för svaret!
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Hoppsan, såg inte att det var en gammal tråd...:angel:
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Vilken hingst blev det då? Du vet, nyfikenheten.... :angel:

S
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

En gammal tråd, men även jag undrar över "Askan". Har lyckats hitta stam och så, men är den någon som vet var jag kan finna tex bilder eller film??
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Hej! Jag har fortfarande inte hittat mycket mer om Askan, men har en del bilder på några av hans avkommor. Skicka PM om du vill ha. :)
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

hej
är det escudo-stoet du har på bild !?
Isf väldigt lik teckningen på mitt Embassy (e:escudo)-sto !!!

vi vill ju alla veta, va blev det för hingst !?!?!?
 
Sv: "Hitta" tyska hingstar, var?

Det är stoet på bilden ja :) Hon är tyvärr inte betäckt än, men jag har tagit upp planerna i år igen. Sitter och letar hingstar nu.....
 

Liknande trådar

Avel Hej! Importerade ett 4 st f 2016. Hon ska vara efter e: Letter Land. u: Castlebanny clover. Ue Clover Echo. ee: Guidam. Men hittar...
Svar
12
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·
Avel Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: tabac
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 292
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp