Hittad katt

Aionee

Trådstartare
Idag var mamma ute och gick i skogen (elljusspår) och såg en katt. Kanske inte skulle vara något att bry sig om, men hon tyckte att katten såg udda ut med fluffigt huvud och svans, och sen otroligt mager kropp. Jag följde med henne ut ytterligare en gång för att se katten själv och man såg verkligen hur benen tittade ut vid skulderbladen och revbenen. Katten är alltså väldigt mager och toviga tassar och päls. Den lät sig bli klappad och mamma tror även att det är en hona utefter hur hon diskret kände på den. Lite skygg är den, men knappast någon vildkatt.

Mamma misstänker även att hon sett katten flera veckor tidigare, men då var den yvig och betydligt tjockare. därför fäste hon ingen uppmärksamhet vid den. Men nu, hur går man vidare? Vi tycker hemskt synd om katten då den var så mager, och vi misstänker även att den inte har något hem pga skicket den var i (eller ja, bortsprungen). Dock vet man aldrig...:(

Bör man försöka ta in den, ta den till veterinär för att kolla chip osv? Ringa polisen om hittekatt? Försöka hitta dens ägare? Eller bör man bara låta den vara och hoppas på att den faktiskt har ett hem? :nailbiting:
 
Jag hade tagit katten till veterinär för chipkontroll och gjort en polisanmälan, och om eventuell ägare finns se hur det står till med skötseln av katten..

Om ingen ägare hittas försöka hitta ett nytt hem till kissen, kanske med hjälp av kattstall?

Om ni har möjlighet kanske ni kan ta in katten några dagar och sätta upp lappar i området (efterlysning på Facebook?), ifall ni misstänker att katten är bortsprungen menar jag.
 
Jag hade tagit katten till veterinär för chipkontroll och gjort en polisanmälan, och om eventuell ägare finns se hur det står till med skötseln av katten..

Om ingen ägare hittas försöka hitta ett nytt hem till kissen, kanske med hjälp av kattstall?
Så vi bör försöka hämta in katten? :)
Vet inte om det framgick, men just nu är den i skogen där vi senast såg den. Har velat lite om vi verkligen bör ta den eller ej. :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 407
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 785
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 206
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp