Hittar inte rätt avsprångspunkt

B

**BORTTAGEN**

Jag har en unghäst som älskar att hoppa. Det enda problemet är att han alltid hoppar av för tidigt på små hinder. (50 ungefär) När man hoppar högre hoppar han bättre.
 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen (oj Farbror Barbro varning) bommar och åter bommar. Du kan ha så mycket hjälp av en bom framför hindret! Prova att lägg en bom något närmre hindret än vad du vanligtvis brukar. Försök sedan när du rider att få hästen att själv titta lite på bommen/bommarna så ska du se att h*n snart kommer att fatta galoppen. (oj vilken humor jag har idag) :)

Jag är nog lite trött och detta blev rörigt, skriv igen om du undrar något, så ska jag skärpa till mig!
Lycka till!
 
Sv: Hittar inte rätt avsprångspunkt

Rid mycket på dom mindre hindren i trav då det är lättare för hästen att hitta rätt avsprångspunkt. Och sen håller jag med föregående: BOMMAR Lycka till ;)
 
Sv: Hittar inte rätt avsprångspunkt

minska galoppsprångens längd så blir hoppet automatiskt närmare

Hoppsan, din tråd var ifrån oktober! Så hur har det gått, då?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hittar inte rätt avsprångspunkt

o jäklar haha det var antikt!
ännu roligare att få reda på hur hästen går idag då!
 
Sv: Hittar inte rätt avsprångspunkt

Hästar som itne blivit mkt hoppade har svårt att bedömma avstånd och att bedömma när dom ska hoppa av. Sådant kommer med tiden, men för att hjälpa hästen på vägen är bommen framför ett bra allternativ. Hästen fattar oftast vad bommen är till för. Annars kan du hjälpa hästen genom att putta på med spö när det är dags att hoppa.. Lycka till ! :D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp