Hjäääälp!!!!!

Sv: Hjäääälp!!!!!

Bättre sent än aldrig... Nu kommer bilden jag lovade, jag har nämligen fått tillbaka bredbandet nu. Skönt!!!

JMPMENRMNROMJ0.jpg


Här kör vi bröllop vid Vapnöslott, det ligger strax utanför Halmstad. Fint va? Det är jag som är groom.

//Ella
 
Sv: Hjäääälp!!!!!

Tack för bilden. Det var super fint:)

Synd bara att jag inte längre vet hur det blir med allt, om jag ens har någon häst att köra med:cry:
 
Sv: Hjäääälp!!!!!

Jag har tackat ja till att köra bröllop den 5/8. Det är en kompis som gifter sig. Pga det + att grejerna inte är tiptop (ska göra metallskacklar till en gammal vagn, har en arbetssele) och att det är mitt första bröllop har jag begärt 2000. Annars tycker jag 2500 skulle vara det minsta. Jag kör/rider dit hästen, men det tar ju som sagt en bra stund av dagen att få allt i ordning.

När det gäller kläder tycker jag absolut att tidsenlig klädsel är finast, det ger mest helhet till ekipaget. Fast när dagen kommer är det ingen som tittar så noga på det, dom ser ett vackert ekipage, men det är bara inramning till brudparet, vilket ALLA tittar på :)

Min försäkring (Agria) täcker även skador hästen orsakar på personer. Inte annans egendom, dock. Det är en självrisk på 1500 kr / skada (alltså per skadad person) men det är ju ändå överkomligt. Det gäller både om jag kör hemma med grannens barn på utflykt eller om det är i affärsdrivande syfte.

Lycka till!
Lotta
 
Senast ändrad:
Sv: Hjäääälp!!!!!

Ella-82 skrev:
Kul att du skall köra bröllop!!!

Jag har varit med och hjälp en kompis att köra bröllop, det är jätte kul och trevligt.

Min kompis tar ca 3000 för en körning. Man kör kanske inte så lång stund, men det är ju ändå mycket förberedelser och man skall stå med vagn, sele och häst. Så jag tycker nog man kan ta ut en del.

Hon har kört bröllop och olika evenemang ett tag nu och hästen är stensäker! Senast vi körde bröllop (afrikanskt) så körde vi precis bredvid flygplatsen och ett plan stod och taxa, det lät jätte mycket, men det var lugnt. Sen när vi kommer fram till festplatsen så spelar dom på bongotrummor + att de stod och skrek typ jalla jalla. Det brydde sig hästen inte om som tur var, men det var en upplevelse vill jag lova.

Lycka till!!!//Ella

Allt under 5.000 kr (givetvis inkl moms) är billigt. Tänk på att trots att det rör sig om mindre än 1h körning så behöver du transportera häst och vagn, förbereda vagnen i toppskick, m.m.

Vänner jag har som gjort liknande säger att det tar en hel arbetsdag för bröllopskörning. Och sedan vill man ju också ha betalt för transporterna man gör.

Om det sedan är väldigt nära och du slipper transportera häst och vagn så kan man ju tänka sig en något lägre penning.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 628
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 011
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 587
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp