Hjälm med solskärm

nightcrawler

Trådstartare
Finns det nån mer än Samshield och Charles Owen som har solskärm? Och som inte kostar skjortan. Tycker Charles Owen är lite för dyr men jag kan ev ändra mej om det inte finns nått annat.
Måste passa ovalt huvud åxå.
 
Googlade lite för jag blev nyfiken, vad skiljer sig solskärmen från en billigare hjälm med skärm t ex från Hööks?
Jag själv är väldigt ljuskänslig och kan rida ut i en av dom hjälmarna (se avatar till vänster) utan solglasögon en solig dag.
 
Googlade lite för jag blev nyfiken, vad skiljer sig solskärmen från en billigare hjälm med skärm t ex från Hööks?
Jag själv är väldigt ljuskänslig och kan rida ut i en av dom hjälmarna (se avatar till vänster) utan solglasögon en solig dag.
Skärmen är lite längre och går ut mer på sidorna. Tycker det är stor skillnad på sån och vanlig skärm.
 
Borde vara tämligen enkelt att 3d-printa små skärmar att knäppa på diverse hjälmar kanske?
 
Skärmen är lite längre och går ut mer på sidorna. Tycker det är stor skillnad på sån och vanlig skärm.
Aha, visste inte att det var sån skillnad. Funkar det med vanlig hjälm och ett sånt där hjälmöverdrag? Såg de sålde några sådana på Hööks till charles Owen, men vet förvisso inte om de passar även andra hjälmar, men är man lite sykunnig kanske det går att lösa?
 
Aha, visste inte att det var sån skillnad. Funkar det med vanlig hjälm och ett sånt där hjälmöverdrag? Såg de sålde några sådana på Hööks till charles Owen, men vet förvisso inte om de passar även andra hjälmar, men är man lite sykunnig kanske det går att lösa?
Hjälmöverdragen har inga såna skärmar. Men det kan jag ju kanske sy eget när du säger det.
 
Hjälmöverdragen har inga såna skärmar. Men det kan jag ju kanske sy eget när du säger det.
Ah, jag trodde överdragen va likadana som hjälmarna med tanke på att det var samma märke du nämde i trådstarten. Sy egen låter inte som en dum idé, då kan du få den precis så som du vill och passa den hjälmen du vill osv. :)
 
Googlade lite för jag blev nyfiken, vad skiljer sig solskärmen från en billigare hjälm med skärm t ex från Hööks?
Jag själv är väldigt ljuskänslig och kan rida ut i en av dom hjälmarna (se avatar till vänster) utan solglasögon en solig dag.
Det är ju ganska stor skillnad på en vanlig skärm och en solskärm. I länken ser man tydligt och även tips på hjälmar som har solskydd
https://www.hippson.se/artikelarkivet/prylkollen/hetast-just-nu-ridhjalm-med-solskarm.htm
 
Finns det nån mer än Samshield och Charles Owen som har solskärm? Och som inte kostar skjortan. Tycker Charles Owen är lite för dyr men jag kan ev ändra mej om det inte finns nått annat.
Måste passa ovalt huvud åxå.

Har för mig att Börjes har en modell som man får med en solskärm till, huruvida den passar på ovalt huvud vågar jag inte svara på
 

Liknande trådar

Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 794
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 108
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp