Hjälm som inte trycker i pannan!

Linsen

Trådstartare
Jag har alltid haft hjälmar som trycker väldigt mycket i pannan, så jag gissar på att jag har en panna modell högre? Och för att göra det ännu svårare ligger jag mitt emellan runt och ovalt huvud, samt mitt emellan storlekar på de flesta hjälmar? Känns som att jag prövat det mesta, t.ex i KEP hjälmarna ligger jag mitt emellan M och L skalet. Har någon tips på hjälmar jag kan prova? Eller vad jag kan göra åt storleks problemet?
 
Jag tror att du behöver hitta en modell av hjälm som passar just ditt huvud. Jag hade svårt att hitta en som passade mig då jag har ovalt och väldigt högt huvud. Var inne hos en stor affär med många märken och provade typ allt de hade innan jag hittade rätt.
 
Jag tror att du behöver hitta en modell av hjälm som passar just ditt huvud. Jag hade svårt att hitta en som passade mig då jag har ovalt och väldigt högt huvud. Var inne hos en stor affär med många märken och provade typ allt de hade innan jag hittade rätt.
Har du några tips? Känns som att jag provat det mesta!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 240
Senast: Modest
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 058
Kläder & Bli fin Jag har precis köpt ett par nya skor (tyg, med gummisula) och de knarrar när jag går! Eller ja, en av dem gör … Jag har bara provgått...
Svar
7
· Visningar
3 790
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 236
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp